اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان یزد:

آموزش‌های مهارتی افزایش تولید ملی را رقم خواهد زد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: هدف اصلی مراکز فنی و حرفه‌ای، زیر پوشش قرار دادن صنایع و کارخانه‌ها و صنوف است زیرا آموزش‌های مهارتی افزایش تولید ملی را رقم خواهد زد.

آموزش‌های مهارتی افزایش تولید ملی را رقم خواهد زد

 حبیب کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: هدف اصلی فنی و حرفه‌ای زیر پوشش قرار دادن صنایع و کارخانه‌ها و صنوف است تا بتوانیم با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پایداری شغلی را برای کارگران به ارمغان بیاوریم.

وی عمده‌ترین مشکل کارگران را با توجه به پیشرفت تکنولوژی، فقر مهارتی دانست و افزود: با توجه به اینکه کارگران آموزش‌های تکمیلی را در طول سال و مطابق با علم روز دریافت نمی‌کنند، بنابراین کم کردن فاصله نیروی کار و تکنولوژی باعث پایداری شغلی و رونق گرفتن و حفظ سرمایه خواهد شد.

کارگر تصریح کرد: افزایش مهارت کارکنان علاوه بر کم کردن اتلاف انرژی و نیروی انسانی، افزایش تولید را رقم خواهد زد و در نتیجه مهارت آموزی در تولید ملی و حفظ سرمایه ایرانی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاثیرگذاری آموزش‌ها ی فنی و حرفه‌ای را در سرعت گرفتن تحقق این شعار موثر دانست و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکنون نیز تاثیر خوبی را در تولید ملی داشته است زیرا این نهاد دولتی متولی آموزش‌های غیررسمی در کشور است و محدودیتی از لحاظ مکان و تجهیزات آموزشی و میزان آموزش و استفاده از مربیان مجرب در رشته‌های فنی و هنری و حرفه‌ای ندارد و همین امر کمک می‌کند که فنی و حرفه‌ای در همه سطوح وارد شود و به آموزش‌های لازم بپردازد به طوری که در حال حاضر در صنایع، آموزش‌های جوار صنعت و همچنین کارگاه‌های جوار دانشگاهی را داریم.

کارگر اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای متولی آموزش صنایع ساختمان است که در نوع خود خدمت و افتخاری بزرگ در بحث رعایت استانداردهای ساختمانی است.

وی از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای به آموزش نانوایان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته در حدود 600 نانوا موارد بهداشتی و اقتصادی مرتبط با کار نانوایی توسط مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش دیدند که بسیار در صرفه‌جویی سرمایه ملی کمک خواهد کرد.

کارگر عنوان کرد: در راستای شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی سند راهبردی نیز با توجه به سیاست‌های اداره تدوین شده است که با محقق شدن این سند مرکز فنی و حرفه‌ای می‌تواند در زمینه‌های کاهش نرخ بیکاری و ایجاد بستر اشتغال و تامین نیروی کار ماهر کشور قدم‌های مفیدی بردارد.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول