اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نوشهر:

تعطیلات زیاد در کشور مانع تولید است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نوشهر زیاد بودن تعطیلات در کشور را مانع بزرگی بر سر راه تولید ملی عنوان کرد.

تعطیلات زیاد در کشور مانع تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام محمود مشایخ امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نوشهر با اشاره به اینکه در شعار امسال گسترش و سرعت تولید مدنظر است، شناسایی و رفع موانع تولید را ضروری عنوان کرد.

وی اظهار داشت: یکی از این موانع تعطیلات فراوان در کشور است که به گفته اقتصاددانان هر یک روز تعطیلی خسارت فراوانی بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.

مشایخ ادامه داد: از جمله نهادهایی که می‌توانند در رفع موانع تولید در کشور نقش اساسی داشته باشند مجلس است که با تصویب قوانین و برنامه‌ریزی‌های خاص در این راه گام بردارند.

این مسئول بر لزوم افزایش انگیزه برای خرید کالاهای تولید داخل توسط مردم با بالابردن کیفیت این کالا تاکید کرد.

امام جمعه نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهم اردیبهشت و روز شوراها، از شوراها به عنوان چکیده ملت یاد کرد و تصریح کرد: شوراها باید در تسهیل‌سازی زندگی مردم و انتخاب شهرداران و دهیاران متعهد و دارای کارایی لازم همت کنند.

وی از شوراها خواست تا مبارزه با فساد را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

مشایخ به 11 اردیبهشت و روز کار و کارگر نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: کار و کارگر در فرهنگ اسلام جایگاه ارزنده‌ای دارد و از این جهت که استقلال کشور و عزت ملت وابسته به کار است اهمیت فراوان دارد.

این مسئول به 12 اردیبهشت سالروز شهادت علامه مطهری و روز معلم اشاره کرد و متذکر شد: معلمان به دلیل اینکه سال‌ها با نیروی انسانی که اساسی‌ترین نقش را در پیشبرد کارها به عهده دارند در ارتباط هستند کار بزرگ و با عظمتی دارند.

خطیب جمعه نوشهر اذعان داشت: نقش معلم به واسطه تعلیم به نیروهای انسانی جایگاه رفیعی است که هیچ کسی در هیچ جایگاه دیگر آن را به عهده ندارد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول