اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهرکرد:

حمایت از تولید ملی در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهرکرد، گفت: حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باید با اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات لازم در جامعه نهادینه شود.

حمایت از تولید ملی در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسماعیل اسدی بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از دستگاه کالری‌متر در دانشگاه شهرکرد، تولید داخلی را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصادی دانست و اظهار داشت: متاسفانه قبل از انقلاب اسلامی ایران حکومت‎‌های قاجار و پهلوی نه تنها به تولید داخلی ایران ضربه وارد کردند، بلکه روحیه خودباوری مردم این کشور را نیز از بین بردند.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور، ما باید با تمام توان به جهانیان ثابت کنیم که با اتکا به ظرفیت‌های داخلی خود قادر خواهیم بود، تمامی نیازهای داخلی مردم کشور عزیزمان ایران را تامین کنیم.

اسدی اشاعه فرهنگ تولید داخلی در کشور را ضروری دانست و گفت: ترویج و اشاعه این فرهنگ که خود ما توان تولید نیازهای داخلی خود را دارا هستیم باید در سطح جامعه نهادینه شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد بیان داشت: اینکه جوانان ما فکر کنند قادر به نو‌آوری در زمینه‌های گوناگون هستند برای ما ارزشمند است و باید به طور جدی به آن‌ها بها دهیم.

وی با اشاره به ساخت دستگاه کالری‌متری توسط دکتر علی محرری خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته آزمایش نمونه‌های مختلف با این دستگاه برای ما هزینه‌های سنگینی را در پی داشت، و از سال 90 که دکتر محرری ساخت این دستگاه را به ما پیشنهاد کرد ما از این فرصت استفاده کردیم و در حال حاضر با رونمایی از این دستگاه بسیاری از هزینه‌های ما در این زمینه کاهش پیدا خواهد کرد.

اسدی حمایت از تولیدات مورد نیاز را از برنامه‌های اولویت‎دار دانشگاه شهرکرد اعلام کرد و بیان داشت: اگر هر دانشجو و استادی بتواند با نوآوری باری را از دوش دانشگاه بردارد ما با تمام توان از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: در این زمینه حفظ کردن سنگر وظیفه ما دانشگاهیان است و باید با تمام تلاش در مسیر تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حرکت کنیم.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول