اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد ایرانشهر:

تولید ملی موجب اشاعه فرهنگ خودکفایی شده است

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد ایرانشهر گفت: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی موجب اشاعه فرهنگ خودکفایی مددجویان کمیته امداد را فراهم کرده است.

تولید ملی موجب اشاعه فرهنگ خودکفایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد علی تراقویی صبح امروز همزمان با آغاز برداشت مرکبات (لیمو ترش) از مزارع مددجویان جلگه چاه هاشم که در 180 کیلومتری شهرستان ایرانشهر واقع شده است از چند طرح کشاورزی بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار داشت: جلگه چاه هاشم با توجه به بهره‌مندی از آب فراوان، زمین حاصلخیز و جمعیت نیروی انسانی زیاد و مستعد، حوزه کشاورزی را به عنوان ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال تبدیل کرده است.

مدیر کمیته امداد ایرانشهر افزود: توفیقات کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه اشتغال‌زایی بسیار چشمگیر است.

تراقویی بیان داشت: به عنوان نمونه طرح خودکفایی کشاورزی است که مددجویی به نام "عیسی نارویی" 84 ساله که دارای شش فرزند می‌باشد، با دریافت وام از اعتبارات امدادی با همت و تلاش شبانه‌روزی توانست زمینه اشتغال خود و پنج نفر دیگر را فراهم آورد.

وی ادامه داد: این مددجو در سال گذشته از مزرعه‌ای به مساحت شش هکتار زیر کشت مرکبات از نوع لیمو ترش توانست 60 تن لیمو ترش تولید و به بازار عرضه کند و عنوان کشاورز نمونه استان در بخش تولید مرکبات از نوع لیمو ترش را کسب کند.

مدیر کمیته امداد ایرانشهر بیان داشت: موفقیت این طرح کشاورزی، حاصل همت و تلاش مددجو و دقت و نظارت کارشناسان حوزه خودکفایی کمیته امداد حضرت امام (ره) است، و نتیجه آن تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بوده که موجبات اشاعه فرهنگ خودکفایی مددجویان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول