اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرگروه داوران جشنواره تئاتر شهروند:

جشنواره تئاتر کردی سقز باید ادامه داشته باشد

خبرگزاری فارس: کارگردان و هنرمند پیشکسوت تئاتر کردستان و کشور و سرگروه داوران دومین جشنواره تئاتر شهروند خواستار تداوم جشنواره تئاتر کردی سقز و حمایت جدی مسئولان وزارت ارشاد از گسترش فعالیت حوزه هنرهای نمایشی در کردستان شد.

جشنواره تئاتر کردی سقز باید ادامه داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، قطب‌الدین صادقی در آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر شهروند سقز اظهار کرد: خلق آثار فرهنگی و هنری ویژگی بارز هر تمدن بوده و مردم فرهنگ‌پرور کردستان با پیشینه تمدنی و فرهنگی خود از ظرفیت ویژه‌ای برای تعالی رشته‌های مختلف هنری برخوردارند.

وی افزود: بدون شک کردستان یکی از قطب‌های تئاتر کشور بوده و برگزاری جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی در این استان فرهنگ‌پرور نشان از ارادت ویژه مردمان این خطه از میهن اسلامی است.

صادقی اظهار داشت: تئاتر و هنرهای نمایشی موجب تبادل اندیشه و افکار و زمینه‌ساز تفاهم و گفت‌وگو در بین جوامع مختلف شده و نقش سازنده‌ای در تقویت روحیه همکاری و همدلی و ایجاد روحیه شادابی و نشاط داشته و جشنواره تئاتر شهروند با محوریت قرار دادن شیوه‌های نوین زندگی شهری و ترویج فرهنگ شهرنشینی و دفاع از حقوق شهروندی می‌تواند در این خصوص نقش بسزایی دارد.

وی افزود: در حال حاضر هشت جشنواره تئاتر شهروند در سطح کشور برگزار می‌شود که جشنواره تئاتر شهروند سقز از جایگاه ویژه‌ای به دلیل استقبال گسترده مردمی و گروه‌های هنری استان‌های مختلف برخوردار است.

این کارگردان و استاد پیشکسوت هنرهای نمایشی کشور اظهار داشت: امید است با نگاه ویژه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت‌های آنان شاهد تداوم برگزاری جشنواره تئاتر کردی سقز نیز باشیم و این مهم با روندی روبه رشد و انسجامی هرچه بیشتر در موعد مقرر برگزار شود.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: آثار ارائه شده در این جشنواره ارتباط خوبی با مردم فرهنگ‌دوست سقز برقرار کرده و شاهد ارائه آثاری قابل فهم برای اقشار مختلف مردم بودیم که امید است شاهد خلاقیت و نوآروی بیشتری در تولید آثار هنری در این چنین جشنواره‌هایی در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول