اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر تئاتر خیابانی ایران:

روند برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تغییری نکرده است

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر تئاتر ایران گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان همچون سال‌های گذشته و متفاوت‌تر نسبت به دوره‌های قبل برگزار خواهد شد.

روند برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تغییری نکرده است

مجید امرایی در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر شهروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار کرد: امسال چهار جشنواره دارای بخش مسابقه بین‌المللی، ایران، کودک و نوجوان، بخش کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصص آموزشی است که از نظر ساختار و برنامه تغییری نکرده و شیوه برگزاری آن به قوت خود باقی است.

به گزارش فارس؛ فراخوان برگزاری هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان بدون اخذ نظر شورای برنامه‌ریزی آن در استان، در تهران تنظیم شده بود که موجب اعتراض استاندار و اداره‌کل ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان کردستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال استقبال گسترده‌ای از سوی هنرمندان برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان صورت گرفته است، افزود: بیش از 170 اثر در قالب فیلم و  70 طرح نیز از تهران و شهرستان‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیر دفتر تئاتر ایران افزود: بیش از 220 گروه متقاضی حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان هستند که بعد از بررسی در آینده نزدیک نتایج آن اعلام می‌شود.

امرایی تصریح کرد: به منظور برگزاری هرچه کیفی‌تر این جشنواره، کمیته‌های بین‌المللی، اجرایی، انتخاب آثار، تبلیغات و تشریفات و کمیته‌های آموزش و پژوهش تشکیل خواهد شد.

وی از حضور گروه‌های خارجی در این جشنواره خبر داد و افزود: به منظور دعوت از گروه‌های خارجی در این جشنواره با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در آن وجود داشت، فراخوانی در بهمن ماه ‌سال گذشته تنظیم و به مراکز داخلی و خارجی ارسال شده است.

امرایی اضافه کرد: بعد از ارسال این فراخوان تاکنون گروه‌هایی از کشورهای لهستان، فرانسه، آلمان، تاجیکستان، عراق، هند و اندونزی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در صورتی که گروه‌های هنری سایر کشورها نیز بخواهند در این جشنواره حضور پیدا کنند بعد از بررسی اولیه از آنها دعوت خواهد شد.

مدیر دفتر تئاتر خیابانی کشور در پایان افزود: از مدیرکل ارشاد استان کردستان و مدیر ارشاد شهرستان مریوان انتظار داریم به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته، با تمام توان از ظرفیت بخش‌های مختلف به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر مریوان استفاده نمایند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول