اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تئاتر خیابانی:

تئاتر کردستان نیازمند حمایت مسئولان است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تئاتر خیابانی با اشاره به توانایی و ظرفیت بالای استان کردستان در هنر تئاتر، گفت: تولید آثار فاخر نیازمند حمایت بیشتر مسئولان از هنر تئاتر است.

تئاتر کردستان نیازمند حمایت مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجید امرایی عصر امروز در دومین جشنواره تئاتر شهروند سقز با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و نیز بخش ویژه برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در این سه بخش، نشان از ظرفیت بسیار بالای استان کردستان به ویژه شهرستان سقز در برگزاری جشنواره‌های تئاتر است.

وی این جشنواره را یک جشنواره فرهنگی و هنری با قابلیت‌های فراوان دانست و از مسئولان فرهنگی استان و شهرستان خواست، با حمایت از فرهنگ و هنر کردستان که یک استان فرهنگی است، در تقویت و حمایت از هنرمندان به ویژه هنرمندان عرصه تئاتر بکوشند.

امرایی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان سقز در زمینه نمایش اظهار امیدواری کرد در چند سال آینده این شهرستان به عنوان یکی از مراکز مهم تئاتر کشور معرفی شود.

به گفته رئیس دفتر تئاتر خیابانی ایران، برگزاری چندین دوره تئاتر خیابانی در مریوان و دو دوره آن در سقز این واقعیت را روشن می‌کند که هنر تئاتر در این استان به ویژه شهرستان‌های مریوان و سقز پیشرفت‌های خوبی کرده و حمایت مسئولان ارائه کارهای فاخر و بهتر را تسریع می‌کند.

وی خطاب به جوانانی که عاشق هنر تئاتر هستند، توصیه کرد؛ آنچه که در زمینه هنرها باید به آن توجه کنند آموزش است و باید در این راستا و با تمام توان آموزش‌های لازم را فرا گرفته تا در عرصه‌های هنری موفق شوند.

امرایی با اشاره به اینکه آموزش یک بحث تکنیکی و پایه‌ای است، بر آموزش بیشتر هنرمندان در زمینه تئاتر برای ارائه کارهای مطلوب‌تر تاکید کرد.

این مسئول در عرصه هنر تئاتر کشور اضافه کرد: استان کردستان به دلیل قدمت و دیرینگی تاریخی، فرهنگی و هنری که در آن وجود دارد، در حوزه هنرهای نمایشی پیشرو است و این پیشرو بودن یک شعار نیست چون در عمل به اثبات رسیده است.

وی به خرده نمایش‌ها در بسیاری از استان‌های کشور به ویژه استان کردستان اشاره و اظهار کرد: همین ویژگی پایه و اساس تولید یک اثر تئاتر است و تئاتر خیابانی هم یک واژه نمادین و سمبولیک برای تئاتر کشور محسوب می‌شود.

امرایی در پایان با آرزوی موفقیت برای گروهای شرکت‌کننده در دومین جشنواره تئاتر شهروند سقز، از مدیران و متولیان فرهنگ و هنر کردستان دعوت کرد توجه ویژه‌ای به ظرفیت هنر تئاتر در این استان هنرپرور داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول