اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری مازندران:

نهمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ در مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرحوزه هنری مازندران گفت: نهمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ نهم تا 11 شهریور ماه در سالن حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

نهمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ در مازندران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نبی‌الله خدابخشی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت عرصه‌های فرهنگ و هنر نیازمند تعامل و تقویت همه جانبه است، اظهار داشت: روند فعالیت‌های حوزه هنری رو به رشد است و باید این روند را تقویت کنیم.

این مسئول تصریح کرد: ارتقاء در این بخش با بیان تقاضای مردم در عرصه‌های تخصصی، ارائه معضلات جامعه به شکل صحیح و بیان راهکارها محقق می‌شود.

مدیر حوزه هنری مازندران با بیان اینکه این تعاملات در راستای پیشرفت و تعالی عرصه‌های مختلف مفید است، خاطرنشان کرد: رسیدن به جایگاه واقعی با هم افزایی، هم گرایی و تلاش محقق می‌شود.

وی در بخش دیگری با اعلام اینکه تئاتر بومی تیرنگ به عنوان یک شاخصه مهم تاثیر مهمی در فرهنگ جامعه می‌گذارد، گفت: تیرنگ بر پایه همین اعتقادات و تقویت فرهنگ بومی و آئینی در استان شکل گرفت و خیلی زود در کشور جای خود را پیدا کرد.

خدابخشی بیان داشت: تاکنون 92 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد 26 اثر به مرحله بازخوانی راه یافته که بعد از این مرحله هفت اثر به بخش مسابقه و رقابت راه پیدا کردند.

این مسئول ادامه داد: هفت نمایش شامل قصه ننه دلاور به کارگردانی علی اکبر قهرمانی، تنهای بی‌سر به کارگردانی عباس میار، عطسه ارباب اقیانوس به کارگردانی مصطفی اژدرپور، زاغ پهلوان زاغک مهربان به کارگردانی حسین باغبان، پیرننا به کارگردانی نیما افضلی، یک دانه هزارخوشه به کارگردانی یاسر محمودی و کسی که در این حوالی من را نمی‌خواهد به کارگردانی کیا قربانی در بخش نمایش شرکت کردند.

مدیر حوزه هنری مازندران گفت: جشنواره تئاتر بومی تیرنگ با رویکرد بومی، آیینی و کارکردی هنری و دینی در استان برگزار می‌شود.

وی موضوع‌های نمایش نامه‌های این دوره از جشنواره را آیین و  سنت‌های مازندران، مشاهیر ادبی، علمی، هنری و دینی، قصه‌های قران کریم، زندگی پیامبران و ائمه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی و خانواده و الگوی ایرانی عنوان کرد.

خدابخشی با اشاره به اینکه نگاه کارشناسی در این بخش بسیار ظریف است، بیان داشت: یکی از ضعف‌های نمایشنامه و عرصه فیلم نبود متون تخصصی است.

این مسئول با بیان اینکه جشنواره تیرنگ در سطح کشور به نام مازندران شناسانده شده، تصریح کرد: موقعیت جشنواره تئاتر تیرنگ قابلیت منطقه‌ای شدن را دارد و چون آداب و رسوم و سنن آیینی مذهبی در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود مورد استقبال عموم قرار می‌گیرد.

مدیر حوزه هنری مازندران تصریح کرد: برای منطقه‌ای شدن جشنواره تیرنگ نیازمند حمایت مسئولان در بخش‌های مختلف اجرایی هستیم و اعتبارات در این هنر حرف اول را می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره دهم تئاتر  بومی تیرنگ در استان باید با نگاه منطقه‌ای شروع شود.

* بازبینی آثار هنرمندان توسط کارشناسانی از تهران

مسئول واحد نمایش حوزه هنری مازندران نیز در این جلسه خبرنگاران را یکی از عوامل توسعه در جامعه دانست و گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

رستم کیاکجوری با اشاره به اینکه امسال بیشتر متن‌ها به این جشنواره از غرب استان بوده است، اظهار داشت: در این جشنواره برای نخستین بار بازبینی آثار هنرمندان توسط کارشناسانی از تهران انجام شد.

وی تصریح کرد: برگزیدگان این جشنواره  به جشنواره "ماه" در تهران راه پیدا می‌کنند.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش‌های بزرگسال، کودک و نوجوان و خیابانی برگزار می‌شود، اضافه کرد: زمان اجرای آثار بزرگسال کمتر از 45 و بیشتر از 75 دقیقه، آثار کودک و نوجوان کمتر از 45 و بیشتر از 60 دقیقه و آثار خیابانی کمتر از 15 دقیقه و بیشتر از 25 دقیقه نباشد.

کیاکجوری متذکر شد: در این جشنواره  به کارگردانی اول یک میلیون تومان و برای بازیگری اول 750 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی اذعان داشت: این جشنواره از 9 شهریور به مدت سه روز در حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از تلاش‌های مسئول روابط عمومی سابق حوزه هنری استان تقدیر و بابازاده به عنوان مسئول جدید روابط عمومی حوزه هنری مازندران معرفی شد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول