اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هنرهای نمایشی کشور خبر داد

برگزاری 4 هزار اجرای عمومی تئاتر در سطح کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل هنرهای نمایشی معاونت هنری وزارت ارشاد اسلامی از 4 هزار و 22 اجرای عمومی تئاتر در بیش از 297 شهر خبر داد.

برگزاری 4 هزار اجرای عمومی تئاتر در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، قادر آشنا در آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر شهروند سقز اظهار کرد: در سال جاری تلاش گسترده‌ای برای تعالی حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی در سطح کشور آغاز شده است.

وی افزود: طی پنج ماه نخست امسال شاهد اجرای عمومی بیش از 4 هزار و 22 تئاتر در 297 شهر کشور بودیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 15 هزار هنرمند در حوزه هنرهای نمایشی کشور مشغول به فعالیت بوده و در مجموع در بخش‌های خیابانی، صحنه‌ای، عروسکی و تئاتر کودک و نوجوان فعالیت‌های گسترده‌ای را در سطح کشور دارند.

آشنا اظهار داشت: طی پنج ماه نخست امسال 749 تئاتر صحنه‌ای تولید شده است و در بخش تئاتر خیابانی نیز 196 کار تولید شد که 161 اجرای عمومی داشته‌اند.

وی افزود: در بخش تئاتر عروسکی نیز با تولید 49 کار تاکنون 421 اجرای عمومی انجام شده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: طی پنج ماه نخست امسال بیش از 641 هزار نفر از اقشار مختلف مردم کشور از کارهای نمایشی تولید شده بازدید کرده‌اند و به طور میانگین 3.5 اجرای عمومی برای هر اثر تولیدی داشته‌ایم.

آشنا افزود: در بخش تئاتر صحنه‌ای به طور میانگین هر نمایش 5.5 اجرای عمومی، تئاتر خیابانی 5 اجرای عمومی و تئاتر عروسکی 8.5 اجرای عمومی داشته است و این روند با گسترش حمایت‌های مالی از گروه‌های نمایشی در آینده ارتقا خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به صورت میانگین هر کار تولیدی 644 مخاطب داشته و با توجه به استقبال گسترده و اشتیاق مردم فرهنگ‌دوست کشور امید است این مهم افزایش یابد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول