اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور خبر داد

ثبت تئاتر شهروند سقز در تقویم هنرهای نمایشی کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل هنرهای نمایشی کشور از ثبت دائم جشنواره تئاتر شهروند در تقویم سالانه اجرای جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تئاتر کشور خبر داد.

ثبت تئاتر شهروند سقز در تقویم هنرهای نمایشی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، قادر آشنا در آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر شهروند سقز اظهار کرد: بیشترین جشنواره‌های استانی و ملی در حوزه تئاتر در بین استان‌های مختلف کشور متعلق به کردستان بوده و مردم فرهنگ‌پرور این استان همواره با مشارکت گسترده و نگاه ویژه خود به این مقوله فرهنگی و هنری جایگاه رفیعی در کشور دارند.

وی برگزاری جشنواره‌های متعدد در حوزه تئاتر و در سطح بالای ملی و بین‌المللی در استان کردستان را نشان از امنیت پایدار و جایگاه رفیع فرهنگ و هنر در بین مردم ولایت‌مدار این خطه از میهن اسلامی عنوان کرد و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان استان در این خصوص شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور از برگزاری جلسه و کارگروهی ویژه با حضور معاون هنری وزیر ارشاد و مسئولان استان کردستان برای بررسی موانع و مشکلات حوزه هنرهای نمایشی استان کردستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: همه مسئولان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاهی ویژه به مقوله توسعه و تعالی حوزه تئاتر کردستان می‌نگرند.

آشنا افزود: تئاتر کردستان محدود به سقز و مریوان نبوده و این دفتر با تمام توان برای حمایت از هنرمندان خلاق و تلاشگر تئاتر کردستان و گسترش این هنر تأثیرگذار در دیگر نقاط این استان فرهنگی گام خواهد برداشت.

وی از ثبت تئاتر شهروند سقز در تقویم اجرایی جشنواره‌های ملی و بین‌المللی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: با تمام توان برای رشد و تعالی این جشنواره تأثیرگذار قدم بر خواهیم داشت.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور از ایجاد کارگاه و پایگاه‌های آموزشی تئاتر در شهرستان سقز خبر داد و افزود: به منظور ارتقای سطح هنر تئاتر در استان کردستان و حمایت از هنرمندان این عرصه سعی می‌شود حمایت‌های مالی برای اجرای عمومی تئاتر توسط هنرهای نمایشی استان کردستان در طول سال صورت گیرد.

آشنا در پایان با اشاره به جایگاه جشنواره تئاتر کردی سقز در تعالی حوزه هنرهای نمایشی کشور، اظهار داشت: این دفتر هیچ مشکلی برای اجرای این رویداد فرهنگی و هنری نداشته و در صورت آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره در موعد مقرر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول