اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس‌:

رهنمودهای رهبری مانیفستی برای کشورهای غیرمتعهد است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری یک مانیفست برای کشورهای غیر متعهد ایجاد می‌کند که در ابعاد مختلف بین‌المللی تأثیرگذار است.

رهنمودهای رهبری مانیفستی برای کشورهای غیرمتعهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران اظهار داشت: در شرایط کنونی که شاهد بیداری و مقاومت اسلامی، توطئه‌های صهیونیست علیه کشور، مشکلات اقتصادی جهان و سایر مسائل گریبانگیر ملت‌ها هستیم، حضور سران کشورهای عدم تعهد در ایران می‌تواند نقش‌آفرینی جدی برای همه داشته باشد.

وی افزود: برگزاری این اجلاس نقطه عطفی در روابط بین‌الملل رقم می‌زند و معتقد هستیم که فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس سران می‌تواند فصل جدیدی در ارتباطات و تعاملات بین‌الملل ایجاد کند.

زاهدی تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری یک مانیفست برای کشورهای غیر متعهد ایجاد می‌کند که در ابعاد مختلف بین‌المللی تأثیرگذار است.

وی با اشاره بر نقش بسیار مؤثر ایران در ریاست سه ساله بر جنبش عدم تعهد گفت: جمهوری اسلامی در چند سال گذشته سعی کرده به جای رویکرد انفعالی، کشوری فعال و تأثیرگذار و دارای برنامه باشد و در روابط بین‌المللی تحت تأثیر فضای بین‌الملل نبوده و خود به دیگران نقش دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان‌ ابراز داشت: در این دور از مجلس شورای اسلامی نمایندگان استان کرمان برای رفع مسائل استان همگرایی و همسویی دارند و توافق کرده‌ایم که در مواردی که مشکل کلی استانی وجود دارد، تک روی نکنیم.

زاهدی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته به دلیل تفاوت سلایق سیاسی و ... وحدت رویه برای رفع مشکلات استان چندان تأثیرگذار نبوده و در این دوره تصمیم گرفتیم هرجا که مصلحت کل استان کرمان مطرح باشد، همه نمایندگان پای کار آمده و تلاش کنند.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی در استان کرمان بحث آب است که در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و شرب کمبود داریم و برای رفع این مشکل جلساتی را با مسئولان مربوطه برگزار کرده و تصمیمات خوبی برای این حوزه اتخاذ شده است.

زاهدی افزود: تأمین آب صنعتی نیز در قالب پروژه انتقال آب از خلیج فارس قرار دارد که طی هشت سال اجرا می‌شود و امیدواریم براساس برنامه‌ریزی تا پایان برنامه پنجم در نخستین مقصد آب صنعتی به گل‌گهر سیرجان برسد.

وی گفت: بحث تأمین آب شرب استان تا پایان برنامه پنجم توسعه انجام می‌شود که برای شهرستان کرمان و شهرستان‌های اطراف آن طی دو سال آینده فراهم می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول