اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در خانه ملت:

ایران جنبش غیرمتعهد را احیا می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران اجلاس جنبش غیرمتعهدها را احیا می‌کند.

ایران جنبش غیرمتعهد را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید حسین ذوالانوار بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران اظهار داشت: جنبش غیرمتعهدها به عنوان یکی از دو نهاد بزرگ بین‌المللی باید بتواند مانع از تلاش آمریکا و دوستانش برای تحمیل خواسته‌هایشان بر کشورهای در حال توسعه و جهان سوم، شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای عضو و میزبان شانزدهمین نشست جنبش غیرمتعهدها، می‌تواند با ایجاد استقلال رای در دیگر اعضا، آنها را ترغیب به مقابله با زورگویی‌های آمریکا و هم‌پیمانان غربی او در جهان کند.

وی افزود: برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران، تمام خیال‌ها و آرزوهایی که آمریکایی‌ها درباره تحریم و انزوای ایران دنبال می‌کردند را در عمل از بین برد.

ذوالانوار با بیان اینکه حضور جمع فراوانی از مسئولان و مقامات کشورهای غیرمتعهد در اجلاس ایران مشت محکمی بر دهان تحریم‌کنندگان ایران است، تصریح کرد: تحریم‌ها علیه ایران به خاطر مسائل هسته‌‌ای نیست بلکه دشمنان با پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مخالف هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان با اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه مشکل دارند ابراز داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران به برکت استعدادها و ذهن‌های پرشور جوانان به پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی دست یافته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقطه نگرانی دشمنان انقلاب اسلامی توسعه اقتصادی ایران است، افزود: باید برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان تلاش مضاعف در توسعه و آبادانی کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ تحریمی جلوی پیشرفت ایران را نمی‌تواند بگیرد، افزود: تحریم‌ها و تورم نمی‌تواند بر کشور جمهوری اسلامی ایران تاثیر بگذارد.

ذوالانوار در ادامه برگزاری اجلاس کشورهای سران غیرمتعهد را فرصت مناسبی برای صدور آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران بسیار حائز اهمیت است و باید با برگزاری مطلوب اجلاس جنبش عدم تعهد از تمام فرصت‌های موجود در راستای بهره‌برداری حداکثر استفاده کرد.

وی بر استفاده از تمام فرصت‌ها در برگزاری جنبش عدم تعهد تاکید و خاطرنشان کرد: مسئولان باید با استقبال شایسته پیام انقلاب را به تمام کشورها ابلاغ کنند و از این فرصت پیش آمده کمال استفاده را ببرند.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت بیان کرد: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد می‌خواهند با هماهنگی در تصمیمات خود و احیای اهداف اصلی منشور جنبش اعلام کنند که دنیا باید با مشارکت جهانی اداره شود.

وی بر ضرورت اتحاد کشورهای غیر متعهد تاکید کرد و گفت: اتحاد اقتصادی کشورهای غیرمتعهد به ظهور قدرت بزرگ اقتصادی می‌انجامد.

ذوالانوار برگزاری اجلاس غیرمتعهدها را فرصتی برای شکستن حصارهای اقتصادی و مالی استکبار ضد کشورهای غیرمتعهد خواند و گفت: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد می‌توانند با توسعه روابط اقتصادی بین خود، تحریم‌های استکبار ضد اعضای این جنبش را خنثی کنند.

وی تصریح کرد: به طور یقین اگر چنین هماهنگی و همکاری‌هایی بین کشورهای غیرمتعهد انجام شود سقوط اقتصادی آمریکا و اروپا دور از انتظار نیست.

به گزارش فارس، اجلاس عدم تعهد پنجم شهریور ماه در سطح کارشناسان آغاز به کار کرد و اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عدم تعهد در روزهای هفتم و هشتم شهریور ماه و اجلاس سران نیز با سخنرانی مقام معظم رهبری در روزهای 9 و 10 شهریورماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول