اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک:

جنبش غیرمتعهدها باید ماهیت برخی دولت‌های غربی را افشا کند

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک گفت: اجلاس جنبش غیر متعهدها باید برای اتحاد دولت‌های عربی و افشای ماهیت دولت‌های غربی و وحدت در کشورهای عربی و اسلامی تاثیر بسزایی داشته باشد.

جنبش غیرمتعهدها باید ماهیت برخی دولت‌های غربی را افشا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی قاسم‌زاده نداف در نشست اجلاس سران جنبش غیر متعهد‌ها، بیداری اسلامی و تحولات منطقه در سرپرستی خبرگزاری فارس استان اظهار کرد: ما در آستانه برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها هستیم و کشورهای متخاصم امروز در منطقه شامات تماما عضو این جنبش هستند.

وی با بیان اینکه ریاست این اجلاس به عهده جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: محمد مرسی رئیس جمهور مصر در سفر به تهران، ریاست این اجلاس را به رئیس جمهوری اسلامی ایران تحویل خواهند داد.

ایران با میزبانی از اجلاس برای وحدت کشورهای عربی می‌کوشد

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک گفت: قطعا جمهوری اسلامی به عنوان رئیس اجلاس جنبش غیر متعهدها برای چند سال می‌تواند یک نقش کارآمد سیاسی ایفا کند و برای اتحاد دولت‌های عربی و افشای ماهیت دولت‌های غربی و وحدت در کشورهای عربی و اسلامی تاثیر بسزایی داشته باشد.

قاسم‌زاده‌نداف تاکید کرد: قطعا جمهوری اسلامی یک بازیگر مهم و دارای نقش اصلی در تحولات منطقه است و تحولات منطقه بدون حضور ایران و نظر ایران به اعتراف خود غربی‌ها رقم نمی‌خورد و اگر رقم بخورد محکوم به شکست و ناکارآمدی است.

وی تصریح کرد: حضور کشورهای اسلامی و غیراسلامی و یا غیر متعهد در تهران و مذاکراتی که صورت خواهد گرفت قطعا وضعیت سوریه را در زمینه رفع ذهنیت‌ها و بهبود روابط بهبود خواهد بخشید.

*غربی‌ها می‌خواهند ایران را ناامن جلوه دهند

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا احتمال این می‌رود که تا زمان برگزاری اجلاس جنبش سران غیر متعهدها درگیری در سوریه تشدید پیدا کند و بحران وسیع‌تر شود و تاثیر بر روند برگزاری این اجلاس بگذارد، گفت: غربی‌ها تلاش دارند حتی جمهوری اسلامی را در آستانه برگزاری اجلاس جنبش سران غیر متعهدها، ناامن معرفی کنند تا مانع از برگزاری اجلاس بشوند.

قاسم‌زاده نداف تاکید کرد: اجلاس و برگزاری آن در تهران یک برگ برنده بزرگ برای جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی افزود: در زمینه تحولات سوریه معتقدم، سوری‌ها خودشان را پیدا کرده‌اند، سوری‌ها ابتدا دچار یک نوع سردرگمی بودند به خاطر یک ضربه سریع، محکم و چند جانبه‌ای که برآنها وارد شد و این مهم بود که خیلی زود خودشان را بازسازی کردند.

دولت‌های مداخله‌گر برای گسترش خشونت‌ها در سوریه تلاش می‌کنند

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک گفت: من معتقدم اقداماتی که اخیرا ارتش سوریه به کمک نیروهای مردمی خودش انجام داد، وضعیت سوریه را بهبود ببخشد، اگر چه دولت‌های مداخله‌گر از هیچ کوششی برای گسترش خشونت‌ها فروگذار نخواهند کرد.

قاسم‌زاده نداف تصریح کرد: در زمینه حقوق بشر هم عرض کنم، سکوت مجامع بین‌المللی مثل سازمان ملل و شورای امنیت مورد تازه‌ای نیست، شما ببینید در میانمار مردم را می‌کشند و یا سلاخی می‌کنند و حتی گروه گروه انسان‌های بی‌گناه را آتش می‌زنند اما می‌بینیم حتی یک بیانیه هم صادر نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در جایی دیگر کوچک‌ترین برخوردی که می‌شود و آن هم در راستای حفظ منافع ملی آن کشور است می‌بینیم که سروصدای غربی‌ها و مجامع حقوق بشر بلند می‌شود و بعد با فضاسازی رسانه‌ای که انجام می‌شود و اکاذیبی که به خورد افکار دنیا داده می‌شود همان‌ها برای خیلی از مجامع حقوقی سند می‌شود.

کشورهای حاشیه خلیج فارس فاقد نظام دموکراتیک‌اند

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک گفت: در بحث نظام‌های دموکراتیک، امروز در کدامیک از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نظام دموکراتیک می‌بینید؛ همه آنها سلطنتی و پادشاهی است، سیستم‌هایی که حتی به زنان اجازه رانندگی نمی‌دهند، به زنان اجازه شرکت در انتخابات را نمی‌دهند، اگر هم انتخاباتی برگزار می‌شود با یک کاندید است.

قاسم‌زاده نداف افزود: جالب است هیچ وقت کسی نیامده به اینها بگوید این نظام کجایش نظام دموکراتیک است، اما شما در انقلاب اسلامی می‌بینید کشوری که هر سال به شکلی یک انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار می‌کند به نقض حقوق بشر و غیر دموکراتیک بودن متهم می‌شود.

رسیدن به خواسته‌های مردمی دیگر از رهگذر سازمان‌های حقوق بشر امکان ندارد

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و استراتژیک گفت: پس این ادبیات، ادبیات غرب است و این غربی‌ها هستند که دارند افکار عمومی را پیش می‌برند، سوریه هم امروز قربانی همین قضیه است و گرنه، اگر اینها می‌خواستند گوش به حرف ناظران بین‌المللی بدهند، صحبت‌های آقای عنان خیلی گویا بود چرا به محضی که دیدند همه چیز دارد به نفع دولت سوریه پیش می‌رود همه چیز را بر هم زدند.

قاسم‌زاده نداف تاکید کرد: ما معتقدیم اگر دولت‌های مظلوم بخواهند از رهگذر سازمان‌های حقوق بشر بین‌المللی به خواسته‌های خود برسند این عملی نیست و باید با اراده و خواست ملی و مقاومت صورت بگیرد، آن چیزی که امروز ما می‌بینیم در کشورهای عربی مثل سوریه دارد رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول