اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

جنبش غیرمتعهد ظرفیت جایگزینی سازمان ملل را دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری با اشاره به جایگاه جنبش عدم تعهد گفت: با حمایت از کشورهای غیرمتعهد این سازمان در آینده نزدیک جای سازمان ملل را می‌گیرد.

جنبش غیرمتعهد ظرفیت جایگزینی سازمان ملل را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تقدیر از نمازگزاران جمعه شهرری برای کمک رسانی به مردم آذربایجان شرقی گفت: به فضل خدا نمازگزاران جمعه شهرری طی دو هفته 13 میلیون تومان به زلزله زدگان کمک کردند.

امام جمعه شهرری همچنین با اشاره به کمک های مردم قبله تهران به آسیب دیدگان زلزله آذربایجان شرقی اظهار داشت: پس از اتمام نماز جمعه کمک‌های مردم شهرستان ری به وسیله 12 کامیون به مناطق زلزله زده ارسال می‌شود و کمک‌های نقدی مردم این شهرستان نیز که بالغ بر 500 میلیون ریال است برای رفع نیاز زلزله‌زدگان ارسال شد.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته دولت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهید عراقی که از یاران نزدیک امام خمینی (ره) بود گرامی داشت و گفت: هفته دولت فرصت بسیار خوبی است برای دولت مردان که کارنامه خودشان را ارائه دهند.

خطیب جمعه شهرری افزود: این کارنامه می تواند بسیار مهم باشد چرا که مردم در می یابند که خدمات دولت در چه سطح و وسعتی است و خود مسئولان به نقاط ضعف و قدرت خود دست می‌یابند.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه این دولت در سال پایانی خود قرار دارد می‌تواند یک کارنامه هشت ساله به مردم ارائه دهد.

امیدواریم انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل شود

شاهچراغی دولت جمهوری اسلامی ایران را دولت کریمه دانست و عنوان کرد: امیدواریم این انقلاب که الگوی دولت‌های دیگر است به انقلاب حضرت حجت (عج) متصل شود.

امام جمعه شهرری در ادامه به دیدار اعضای دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند «هنگامی که در دولت نهم و دهم نقاط قوت و قدرت را می بینیم و بعد نقاط ضعف را مشاهده می کنیم در می‌یابیم که نقاط قوت بیشتر است».

سخت‌کوشی و پرکاری از ویژگی‌های دولت نهم و دهم است

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری دولت احمدی نژاد را نسبت به دولت‌های قبلی پرکارتر و سخت کوش‌تر دانستند، بیان داشت: ساده زیستی و مردمی بودن و همچنین دوری رئیس جمهور و وزراء از تشریفات و تجملات از جمله ویژگی‌های دولت نهم و دهم است.

شاهچراغی خدمت‌رسانی به مردم، تحقق کارهای بزرگ در مناطق دور افتاده و روستاها، تکیه بر ارزش‌های انقلاب اسلامی را از جمله ویژگی‌های دولت احمدی نژاد خواند.

خطیب جمعه شهرری ارتقاء جایگاه سیاسی ایران در عرصه بین‌الملل را از دیگر ویژگی‌های دولت احمدی نژاد برشمرد و تاکید کرد: باوجود کارشکنی‌هایی که در ارتباط با ایران صورت می‌گیرد امروز ایران در عرصه بین‌الملل در جایگاه والایی قرار دارد و برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد نشان از این جایگاه والای ایران در عرصه بین‌الملل دارد.

شاهچراغی با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد متشکل از 120 کشور است، خاطرنشان کرد: اجلاس کشورهای غیر متعهد بعد از سازمان ملل مهم‌ترین سازمان دنیا است و اعضای این سازمان بیش از دو سوم سازمان ملل را تشکیل می‌دهند و مجموع برنامه‌ها و مصوبات آن در عرصه بین‌الملل ثبت و ضبط می‌شود.

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به جایگاه سازمان کشورهای غیرمتعهد تصریح کرد: اگر از این سازمان حمایت شود، سازمان کشورهای غیرمتعهد در آینده نزدیک جای سازمان ملل را می گیرد و با تحقق این مهم تحول بزرگی در عالم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول