اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح کرد

اجلاس نم امتیازات ویژه‌ای برای ایران دارد / نمایش دستاوردهای‌ نظام ‌در ‌حضور سران 120 کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ‌برگزاری ‌اجلاس سران غیرمتعهدها امتیاز ویژه‌ای برای ایران است تا بخش مهمی از دستاوردهای دولت و نظام را در عرصه بین‌المللی به نمایش بگذارد.

اجلاس نم امتیازات ویژه‌ای برای ایران دارد / نمایش دستاوردهای‌ نظام ‌در ‌حضور سران 120 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل مصطفی پورمحمدی شامگاه امروز در جمع مدیران و روحانیون شهرستان آمل در مسجد علامه حسن‌زاده آملی با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران تصریح کرد: ایران با شعار نه شرقی و نه غربی به این اجلاس پیوست و امروز که میزبان این اجلاس است تاریخ این گروه فراز و نشیب زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه بسیاری نمی‌خواستند ایران میزبانی این اجلاس را داشته باشد، افزود: برگزاری این اجلاس امتیاز ویژه‌ای برای ایران است تا بخش مهمی از دستاوردهای دولت و نظام را در عرصه بین‌المللی به نمایش بگذارد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه ایران با وجود همه بدگویی‌ها، در میان ملت‌های دنیا جایگاه خود را پیدا کرده است، گفت: امروز دغدغه اصلی استکبار تاثیرگذار ایران در میان ملت‌های جهان است چون علی‌رغم ادعایی که می‌کنند تلاش‌هایشان برای منزوی کردن ایران بی‌نتیجه مانده است.

وی با اشاره به اینکه ایران در دو سال اخیر منشا بسیاری از تحولات در دنیا بوده است، یادآور شد: ملت و رهبر ایران امیدی در دل ملت‌های دنیا ایجاد کرد و نشان داد که می‌توان بر علیه استکبار مبارزه کرد و پیروز شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه استکبار تلاش می‌کند چهره اسلامی ایران را مندرس و عقب‌مانده معرفی کند، اظهار کرد: اسلام دینی برای زندگی است و امروز بسیاری از کشورهای دنیا آن را باور دارند.

وی با بیان اینکه استکبار از انرژی هسته‌ای ایران که تازه در ابتدای کار است نگرانی ندارد، ادامه داد: غرب کاری به 9 هزار کلاهک هسته‌ای روسیه و 6 هزار کلاهک هسته‌ای آمریکا ندارد اما اینکه کشوری مسلمان بخواهد این فناوری را داشته باشد او را نگران می‌کند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه استکبار نگران است که ایران با همه تحریم‌های 30 سال گذشته و با همه ترورها و کمبودها به فناوری همپای کشورهای پیشرفته دست یافته است، افزود: این نشان می‌دهد اسلام بسترهای لازم برای توسعه علمی را دارد.

وی با تاکید بر اینکه براساس دستاوردها، سرعت پیشرفت علم در ایران تا دو برابر سایر کشورهای دنیا است، یادآور شد: نگرانی امریکا سرعت تولید علم در ایران است و این علم پیام جمهوری اسلامی به دنیا است که نشان دهد این ظرفیت‌ها در این کشور وجود دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این پیام از سوی ایران ‌روی کشورهای دیگر تاثیر می‌گذارد و بی‌اثر بودن تحریم‌ها را نشان می‌دهد، گفت: با این استعدادها و عملکردها ایران به الگویی در میان کشورها مبدل شده است.

وی افزود: واقعیت این است امروز ایران بحث اصلی کشورهای دنیا است و به گونه‌ای تاثیرگذار شده که دو کاندیدای ریاست‌ جمهوری آمریکا برای رای آوری حتما باید مواضع خود را در برابر ایران اعلام کنند.

پورمحمدی تاکید کرد: تحریم‌ها ‌علیه ایران امروز جواب عکس داده و فشارهای افزایش قیمت نفت و سقوط بازارهای ارز این کشورها نشان می‌دهد چه اتفاقی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه ایران به نوبه خود در دنیا تاثیرگذار است، یادآور شد: ایران نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد و ایران بدون سلاح هسته‌ای نیز تاثیر خود را در دنیا داشته است.

انتهای‌ پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول