اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد تویسرکان:

33 مقاله به همایش میررضی آرتیمانی ارسال شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان گفت: تاکنون 33 مقاله در محورهای اصلی شخصیت و آثار میررضی آرتیمانی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

33 مقاله به همایش میررضی آرتیمانی ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مهدی حاجی زین‌العابدینی ظهر امروز در جلسه هماهنگی همایش میررضی ‌آرتیمانی در دفتر فرمانداری شهرستان، با اشاره به اینکه فراخوان مقاله همایش در خرداد ماه سال جاری در گستره کشوری انجام شده است، اظهار داشت: یکی از برجستگی‌های همایش در نگاه به مقاله‌های ارائه شده حضور قلم نقد و بررسی افراد صاحب‌نظر و فعال در عرصه ادبیات است.

وی افزود: همایش با تحلیل و تبیین 12 رویکرد محوری و شاخص زندگی فردی و اجتماعی میررضی شاعر قرن هفتم هجری تویسرکان در روزهای 18 و 19 شهریور به صورت استانی در شهرستان تویسرکان برگزار می‌شود. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان با بیان اینکه در محورهای‌ اصلی تاکنون 33 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، گفت: شناخت میررضی، خاندان، استادان و معاصران، نقش ادبی میررضی در بین شاعران صفوی، خاستگاه عرفانی و مبانی عرفانی سروده‌های میررضی، جایگاه میررضی‌ در بین ساقی‌نامه‌سرایان، تأثیر شاعران گذشته و هم‌عصر میررضی بر اشعار او، نقد و بررسی دیدگاه‌های صاحبان ‌تذکره اندیشمندان، ادیبان و شاعران در مورد میررضی،‌ دریافت‌های میررضی از عارفان گذشته و معاصر بخشی از سرفصل‌های اجرایی در همایش است.

وی اضافه کرد: ارتباط میررضی‌ با خاندان صفوی و جایگاه او در حکومت صفویه، تأثیر فرهنگ علوی بر اشعار میررضی، نقد و بررسی دیوان‌ها و گزیده‌های چاپی میررضی، سبک شعر، سرچشمه‌های فکری و مضامین شعر میررضی و میررضی در آیینه‌های فرهنگ عامه تویسرکان مضامین و ویژگی‌های عمده با حضور استادان برجسته واکاوی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه داوری مقالات در هفته آینده انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از بین 33 اثر ارسالی به دبیرخانه با داوری کارشناسان و اساتید این حوزه مقالات پس از بازخوانی و بررسی پنج مقاله انتخاب و تقدیر خواهند شد.

حاجی‌زین‌العابدین در خصوص روند اجرای همایش گفت: این همایش در بازه زمانی دو روزه در قالب دو نشست علمی تخصصی و عمومی در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی با مشارکت فعالان عرصه ادبیات کشوری، استانی و شهرستانی و نشست روز دوم اجرای طرحی شاد در کنار آرامگاه میررضی آرتیمانی برای عموم مردم شهرستان برپا می‌شود.

وی از اجرای موسیقی سنتی با حضور محسن روح‌افزا خواننده برجسته کشوری در این محفل خبر داد و افزود: نمایشگاه از هنرهای دستی، نمایشگاه خوشنویسی از آثار میررضی ‌آرتیمانی و ارائه  آثار قدیمی ارزشمند از این شاعر بزرگ در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی در معرض دید عموم و شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

همایش میررضی در روز 18 شهریور ساعت 9 صبح با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و میهمانان و شرکت‌کنندگان کلید می‌خورد و در پایان روز 19 شهریور سال جاری خاتمه می‌یابد.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول