اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت متخصصان صنعت برق صورت گرفت

ارائه 3 مقاله از سمنان در سمینار تخصصی انتقال نیرو و مقره‏‌ها

خبرگزاری فارس: سه مقاله به همت متخصصان شرکت برق منطقه‏‌ای سمنان در سمینار تخصصی انتقال نیرو و همایش تخصصی مقره‏‌ها ارائه شد.

ارائه 3 مقاله از سمنان در سمینار تخصصی انتقال نیرو و مقره‏‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پیش از ظهر امروز در سیزدهمین سمینار تخصصی انتقال نیرو و دهمین همایش تخصصی مقره‏‌ها که در سالن همایش وزارت نیرو برگزار شد، کارکنان شرکت برق منطقه‏‌ای سمنان موفق به ارائه سه مقاله پیرامون موضوعات این سمینار شدند.

در این سمینار و همایش، مقاله‏‌ای با عنوان «مبدل منبع ولتاژ چند سطحی تلفات پایین به منظور انتقال توان توسط HVDC و جبران توان راکتیو» توسط علی‏‌اکبر صباغ، معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای سمنان و محمدهادی سالار، کارشناس پست این معاونت ارائه شد.

سالار، ارائه‏‌دهنده این مقاله در رابطه با سیستم‏‌های انتقال HVDC در مقایسه با سیستم‏‌های انتقال سنتی که مورد توجه بیشتری قرار گرفته است، توضیحاتی ارائه کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه مبدل‏‌های منبع ولتاژ VSC در HVDC نسبت به نوع مبدل‏‌های منبع جریان، امتیازات بیشتری دارند، انتظار می‏‌رود که کاربرد سیستم‏‌های HVDC در آینده افزایش یابد.

همچنین در این مقاله به عملکرد مبدل‏‌های تلفات پایین M2C در ساختمان HVDC اشاره شده و عملکرد آن در انتقال توان به صورت AC - DC و جبران توان رآکتیو بیان و در پایان نتایج شبیه‏‌سازی و تخمین تلفات نیمه هادی بر پایه طرح 20 مگاوات ارائه شده است.

مجید وفایی، مدیر دفتر مهندسی طرح‏‌ها و حسین‏‌علی کسائیان، مجری طرح خطوط معاونت طرح و توسعه شرکت برق منطقه‏‌ای سمنان نیز با ارائه مقاله‏‌ای دیگر با عنوان «ارزیابی قابلیت اطمینان و مزایای اقتصادی شینه‌بندی یک و نیم کلیدی باس بار دور و نزدیک در پست انتقال» به معرفی انواع شینه‏‌بندی و شاخص‏‌های قابلیت اطمینان پرداختند.

نویسندگان در این مقاله به مطالعه طرح شینه‏‌بندی یک و نیم کلیدی باس بار دور و نزدیک به منظور توسعه فیدر برای پنج سناریو پرداخته و در هر سناریو، با افزایش تعداد فیدرهای خروجی شاخص‏ه‌ای سیستمی و توزیع برای هر طرح محاسبه و با یکدیگر مقایسه و در نهایت از نظر اقتصادی طرح مناسب جهت توسعه در آینده معرفی شده است.

همچنین سیدعلی‏‌اکبر صباغ، معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای سمنان و اصغر آخوندی، مجری طرح پست این معاونت نیز مقاله‏‌ای با عنوان «تبدیل خطوط فوق توزیع AC به خطوط DC با هدف افزایش ظرفیت انتقال خط» ارائه کردند.

در این مقاله که به تبدیل خطوط AC موجود به خطوط DC به عنوان یک راه‌حل جهت افزایش ظرفیت خطوط اشاره شده است، مقایسه بین قابلیت انتقال توان الکتریکی در دو سیستم AC و DC ارائه و تکنولوژی‏‌های به کار رفته و همچنین روش‏‌های مختلف برای تبدیل خطوط تک‌مداره و دو مداره AC به DC آنالیز و قابلیت افزایش انتقال توان و کاهش تلفات مورد مطالعه قرار گرفته است.

در پایان این مقاله، نتایج به صورت یک مورد عملی با در نظر گرفتن تبدیل خط دو مداره 63 کیلوولت AC به DC ارائه شده است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول