اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

شناساندن مفاخر به جامعه در گرو حضور جوانان در همایش‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه در استان همایش‌های مختلفی برای معرفی مفاخر و علما صورت می‌گیرد، گفت: با اختصاص نیمی از وقت همایش‌ها به نسل جوان می‌توان از آن نتایج خوبی را بهره‌برداری کرد.

شناساندن مفاخر به جامعه در گرو حضور جوانان در همایش‌هاست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص نقش مفاخر استان و به خصوص قشر روحانیت اظهار داشت: وقتی که سخن از مفاخر استان است از نامشان این‌گونه بر می‌آید که آنان افراد خاصی بودند که از اسمشان پیداست که افتخار یک کشور و الگوی نسل‌های آینده هستند.

وی ادامه داد: مفاخر به این نکته واقف بودند که با کاهلی و کسلی هیچ فردی به الگوی یک جامعه تبدیل نمی‌شود و باید برای نمونه بودن در تمام عرصه‌ها تلاش مضاعف کرد تا اینکه به عنوان یک عضو شاخص و قابل توجه در جامعه تبدیل شد و مفاخر ما این چنین بودند که با گذشت سالیان دراز همچنان در اذهان مردم جا دارند.

امام جمعه تویسرکان در ادامه افزود: افرادی مانند آیت‌الله مدنی که به عنوان مفاخر از آن در استان و کشور یاد می‌شود فردی است که بزرگ است و به یک منطقه و شهر یا جای خاصی اختصاص ندارد.

وی با اشاره به خدمات آیت‌الله مدنی یادآور شد: آیت‌الله مدنی را باید با دید کشوری شناخت چرا که این شخص فقط در استان همدان نبوده و در تمام کشور نامی نیکو از خود به یادگار گذاشته است.

ارزنده خاطرنشان کرد: آیت‌الله مدنی در تمام عمر خود در خدمت حوزه و روحانیت بوده و عظمت معنوی ایشان بالاتر از این است که بتوانیم با یک جمله به استان معرفی کنیم چرا که هر کدام از این مفاخر در استان پناه مردم و دارای نفوذ کلام بالایی بودند.

امام جمعه تویسرکان در خصوص معرفی این مفاخر به نسل جوان اذعان کرد: با توجه به اینکه در استان ما همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود می‌توانیم با کم کردن حضور مسئولان در این همایش‌ها و دعوت از قشر جوان به معرفی مفاخر استان بپردازیم.

وی در پایان سخنانش گفت: با اختصاص نیمی از وقت این برنامه‌ها به نسل جوان باید مفاخر را به نسل‌های آینده معرفی کنیم و از برکات وجود آنان برای جامعه امروز و نقش برجسته آنان در استان سخن بگوییم تا این‌ها با گذشت زمان رو به فراموشی نروند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول