اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا:

مازندران میزبان همایش جنبی کنفرانس بین‌المللی ادیان شد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا گفت: آمل میزبان همایش جنبی همایش بین‌المللی اخلاق و ادیان شد.

مازندران میزبان همایش جنبی کنفرانس بین‌المللی ادیان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل در دفتر امام جمعه این شهر با اشاره به اینکه بیش از یک سال است برای برگزاری همایش بین‌المللی اخلاق و ادیان در قم تلاش می‌کنیم، اظهار داشت: این همایش اسفند ماه سال‌ جاری در قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش دارای بخش‌های داخلی و بین‌المللی خواهد بود، تصریح کرد: یکی از بخش‌های داخلی این همایش به میزبانی شهرستان آمل خواهد بود.

جوادی آملی با اعلام اینکه آمل مهر ماه امسال میزبان همایش بزرگداشت علامه شیخ محمدتقی آملی خواهد بود، بیان داشت: چکیده مقالات و مقالات برگزیده این همایش در همایش بین‌المللی اخلاق و ادیان در قم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محمدتقی آملی شخصیتی است که در زمینه اخلاق فعالیت‌ها و پژوهش‌های زیادی داشته است، ادامه داد: برای شکل‌گیری فرهنگ‌ها اگر مبنای این فرهنگ اخلاق نباشد در جامعه کاری از پیش نخواهد برد به همین دلیل باید افراد و شخصیت‌هایی مانند محمدتقی آملی به خوبی به مردم شناسانده و اهداف و فعالیت‌هایشان نمایان شود.

جوادی آملی با تاکید بر اینکه شخصیت‌های اخلاقی در جامعه شخصیت‌های محوری هستند، یادآور شد: محمدتقی آملی شخصیتی بودند که در زمینه اجتماعی و اخلاقی یافته‌های زیادی از خود به جای گذاشتند.

مسئول برگزاری همایش محمدتقی آملی با اعلام اینکه شخصیت علمی این دانشمند آملی هنوز در جامعه به خوبی شناخته شده نیست، گفت: این عالم در کمال ساده‌زیستی از مفاخر بزرگ علمی کشور محسوب می‌شوند و جامعه باید به سمت شناسایی این مفاخر پیش برود.

وی با تاکید بر اینکه این همایش متعلق به عموم مردم است و باید برای ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان از این فرصت استفاده شود، اظهار داشت: عمومیت و جامعیت این همایش باید در برگزاری لحاظ شود.

در این جلسه، اعضای ستاد برگزاری همایش شیخ محمدتقی آملی در شهرستان آمل معرفی شدند.

انتهای ‌پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول