اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی:

0.5 درصد اعتبارات پژوهشی در اردبیل هزینه شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ضرورت دارد حداقل 50 درصد اعتبارات حوزه پژوهش و تحقیقات استان در داخل استان اردبیل و حوزه‌های ضروری هزینه شود.

0.5 درصد اعتبارات پژوهشی در اردبیل هزینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جبرائیل رزمجو ظهر امروز در جلسه کارگروه پژوهش و تحقیق استان اردبیل اظهار داشت: به رغم تشکیل جلسات متعدد تاکنون قدم‌های موثری در حوزه پژوهشی برداشته نشده ولی به رغم این نارسایی‌ها ما سعی کردیم اولویت‌های پژوهشی را در زمینه‌های مختلف احصا کرده و اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به همت دانشگاه محقق اردبیلی اولویت‌های پژوهشی استان معلوم و مشخص است و اعتبارات پژوهشی دستگاه‌ها در حدود 0.5 تا 3 درصد جذب شده و در داخل استان با اولویت‌های تعیین شده هزینه شود.

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی با قدردانی از مجموعه‌های فعال در حوزه‌ تحقیق و پژوهش همچون شرکت منطقه‌ای آب، آب و فاضلاب، شرکت گاز، منابع طبیعی و آموزش و پرورش یادآور شد: حرکت مثبتی که در این مجموعه‌ها در حوزه پژوهشی و تحقیقی صورت گرفته است سبب شده تا با یک نگاه علمی موضوعات پیگیری شده و مقالات متعدد محققان نیز انتشار یابد.

رزمجو به ضرورت ارتباط و تعامل دانشگاه و صنعت و انجام پروژه‌های تحقیقی و پژوهشی مشارکتی را اشاره کرد و گفت: در این زمینه دانشگاه محقق اردبیلی از تمام پیشنهادات استقبال می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: وجود 37 رشته در مقطع دکترا و 65 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه محقق اردبیلی یک فرصت استثنایی در تقویت حوزه پژوهش و تحقیقات علمی – کاربردی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیر توزیع برق استان اردبیل به تنوع تولید انرژی در استان اعم از بادی، خورشیدی، زمین‌‌گرمایی و گازی اشاره کرد و بیان داشت: ارتباط صنعت با دانشگاه و تقویت این دو حوزه می‌تواند منجر به ثمر‌بخشی کارهای اجرایی و عملیاتی مبتنی بر تحقیق و پژوهشی باشد که امیدواریم نتیجه آن به نفع استان باشد.

علیرضا علیزاده از نیروگاه گازی اردبیل به عنوان یک دانشگاه عظیم در کاربردی کردن آموخته‌ها و دانش‌های دانشجویان توصیف کرد و گفت: صنعت آب و برق استان در حوزه تحقیق و پژوهش ارتباط قوی با مجموعه دانشگاهی و مراکز علمی دارد که امیدواریم با تقویت این حوزه دانشجویان کار‌آزموده و دوره‌دیده را جذب بازار کار کنیم.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: به صرف تحصیلات آکادمیک نمی‌توان در این حوزه موفق عمل کرد بلکه مطلوب آن است که از توانمندی مجموعه‌های کامل و جامعی همچون نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل استفاده مناسب انجام شود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول