اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بجستان:

پژوهشکده انار در بجستان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار بجستان از راه‌اندازی پژوهشکده انار در بجستان خبر داد و گفت: دانشگاه پیام‌نور بجستان طی تفاهم‌نامه‌ای با این شهرداری مقدمات احداث این پژوهشکده تحقیقاتی را فراهم کرده است.

پژوهشکده انار در بجستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان هم‌یاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی، سیدمرتضی مرجائی، اظهار کرد: بجستان دارای حدود 120 هکتار باغ انار است که اغلب به صورت خرده‌مالکی اداره و از طریق قنات آبیاری می‌شوند که ضمن صرف مدت زمان طولانی، آب زیادی هدر می‌رود.

شهردار بجستان افزود: برای رفع این مسئله شهرداری بجستان در اقدامی مبتکرانه و با هدف ترویج این روش، اقدام به احداث باغ انار مکانیزه با سیستم آبیاری هوشمند قطره‌ای کرده است.

مرجائی با بیان اینکه این روش برای نخستین‌ بار در سطح شهرداری‌های استان خراسان‌رضوی پیاده می‌شود، اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث این باغ مکانیزه از سال گذشته با خرید 20 هکتار زمین آغاز شد و امسال نیز تاسیسات آبیاری آن اجرا می‌شود و با ثمر دادن درختان در سال آینده، درآمد پایداری برای شهرداری بجستان ایجاد می‌شود.

شهردار بجستان بیان کرد: این باغ انار از امکاناتی هم‌چون استخر، تاسیسات برقی، موتورخانه و واحد نگهبانی برخوردار است و تاکنون برای ساخت آن 16 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که حدود 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات بلاعوض جهاد کشاورزی تامین شده است.

وی افزود: به منظور اجرای تاسیسات آبیاری قطره‌ای هوشمند نیز بالغ بر 11 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

مرجائی از راه‌اندازی پژوهشکده انار در این باغ خبر داد و گفت: دانشگاه پیام‌نور بجستان طی تفاهم‌نامه‌ای با این شهرداری مقدمات احداث این پژوهشکده تحقیقاتی را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول