اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کرمان:

ایستگاه تحقیقات گردوی کشور نیازمند اعتبار پژوهشی است

خبرگزاری فارس: مدرس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تنها ایستگاه تحقیقات گردوی کشور در روستای قنات‌ملک شهرستان رابر نیازمند تأمین نیروی انسانی و اعتبارات پژوهشی مناسب است.

ایستگاه تحقیقات گردوی کشور نیازمند اعتبار پژوهشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی انجمن گردوی استان کرمان، سیدمحمدرضا مظفری در سومین نشست اعضای ستاد برگزاری جشنواره گردوی استان اظهار داشت: 170 هزار هکتار گردو در سطح ایران وجود دارد و تنها ایستگاه تحقیقات گردوی کشور در روستای قنات ملک شهرستان رابر قرار دارد که نیازمند تأمین نیروی انسانی و اعتبارات پژوهشی مناسب است.

وی افزود: در استان کرمان حدود 20 هزار هکتار گردو وجود دارد که امسال به دلیل افت شدید دما شاهد خسارت‌های زیادی به باغ‌های گردو بوده‌ایم.

این کارشناس و پژوهشگر گردو گفت: در راستای آشنا کردن تولیدکنندگان و باغداران گردوی شهرستان رابر و سایر شهرستان‌ها آمادگی داریم با همکاری انجمن گردو و مسئولان محلی همزمان با برگزاری جشنواره در نمایشگاه ترویجی و آموزشی و از طریق تهیه و انتشار بروشورهای اطلاع‌رسانی در زمینه شیوه‌های مقابله با آفات گردو به ویژه کرم خراط برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

در این نشست که علیرضا مرادی رئیس ستاد برگزاری جشنواره گردو و فرماندار رابر، حسین شهابی و فرشاد سلطانی‌نژاد رئیس و دبیر انجمن گردو، معاون تعاون روستایی استان و جمعی از مدیران و کارشناسان استانی و محلی حضور داشتند، محل برگزاری دومین جشنواره گردوی استان کرمان چشمه‌عروس رابر تعیین و به تصویب ستاد رسید.

این جشنواره با همکاری فرمانداری رابر، سازمان جهاد کشاورزی استان، اتاق بازرگانی کرمان و انجمن گردو با مشارکت و همیاری سایر سازمان‌های دولتی و مشارکت صدا و سیما 23 و 24 شهریور همراه با نمایشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول