اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس صورت گرفت

امضای تفاهم‌نامه پژوهشی، آموزشی و مشاوره‌ای با دانشگاه شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی، آموزشی و مشاوره‌ای بین این شرکت و دانشگاه شیراز خبر داد.

امضای تفاهم‌نامه پژوهشی، آموزشی و مشاوره‌ای با دانشگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، علی همت اظهار داشت: این تفاهم‌نامه به منظور حمایت و گسترش همکاری‌های پژوهشی، آموزشی و بسترسازی حمایت از فعالیت‌های علمی و پژوهشی بین بخش صنعت و دانشگاه انجام می‌شود.

وی ارتقای وضعیت صنعت و صنعتگران و تقویت بنیه علمی دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه شیراز را از دیگر موارد این تفاهم‌نامه بیان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به اهمیت ویژه دانشگاه شیراز در زمینه علمی و تحقیقاتی و پژوهشی در سطح کشور، و نیز نقش شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به عنوان مهم‌ترین تامین کننده زیرساخت استقرار صنایع در این استان و وجود بیش از یک‌هزار و 400 واحد صنعتی فعال در شهرک‌های صنعتی فارس، انعقاد این تفاهم‌نامه را گامی مهم در راستای ارتقا و تقویت همکاری‌های بین بخش صنعت و دانشگاه بیان کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به منظور برطرف کردن نیازهای متقابل و سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه، طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی می‌شود.

همت حمایت از تحقیقات کاربردی برای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه با هدف انجام طرح‌های تحقیقاتی براساس پروژه‌های تعریف شده مشترک، همکاری متقابل در راستای ایجاد و یا تقویت مراکز تحقیقاتی در زمینه‌های فناوری‌های نو، و مدیریت انرژی و افزایش بهره‌وری را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه بیان کرد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در چارچوب ضوابط، همکاری‌های لازم را برای تحقق این موارد فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به نقش و اهمیت انجام بازدیدهای علمی، آموزشی و پژوهشی و نیز کارآموزی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه در واحدهای صنعتی مستقر در شرکت شهرک‌های صنعتی، بر ارائه همکاری لازم برای تحقق این موضوع تاکید کرد.

وی در ادامه بر لزوم بهره‌گیری از توان و ظرفیت موجود در دانشگاه شیراز برای انجام طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با صنعت و شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و گفت: در زمینه بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با فعالیت‌های صنایع کوچک و نیز پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با نیاز واقعی صنعت همکاری‌های مناسبی انجام می‌شود.

همت در ادامه بر آمادگی این شرکت به منظور ایجاد تعامل و همکاری برای حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز در واحدها و بخش‌های وابسته به شرکت شهرک‌های صنعتی با هدف دریافت مشاوره و استفاده از توان علمی، فنی و پژوهشی اساتید دانشگاه تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به رسالت حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان بر ارتقای همکاری‌های متقابل در این زمینه تاکید کرد.

در این تفاهم‌نامه که به امضای علی همت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و مصطفی سعادت معاون پژوهشی دانشگاه شیراز رسیده است مقرر شد کمیته اجرایی متشکل از نمایندگان دو طرف تشکیل تا ضمن بررسی زمینه فعالیت‌های مشترک در راستای اهداف تفاهم‌نامه بر اجرای کردن موارد مطرح شده، اقدام کنند.

تامین منابع به منظور اجرای قراردادهای آتی در راستای اجرای تفاهم‌نامه، همکاری با دانشگاه شیراز در تدوین سرفصل‌های آموزشی، انتقال تجربیات شرکت شهرک‌های صنعتی در زمینه مطالعه، طراحی و ایجاد شهرک‌های صنعتی، شهرک فناوری و خوشه‌های صنعتی به دانشگاه و تامین فضای مناسب برای استقرار نمایندگان دانشگاه شیراز در شهرک فناوری و مراکز خدمات فناوری و کسب و کار از جمله تعهدات شرکت شهرک‌های صنعتی در این تفاهم‌نامه است.

همچنین دانشگاه شیراز نیز متعهد شد در زمینه تربیت و تقویت کادر آموزشی و پژوهشی در حوزه صنایع کوچک همکاری‌های لازم را با شرکت شهرک‌های صنعتی انجام دهد.

در اولویت قراردادن پروژه‌ها و امور ارجاعی شرکت شهرک‌های صنعتی و استفاده حداکثری از توانمندی‌های دانشگاه به منظور اجرایی کردن آنها، نظارت بر اجرای پروژه‌های مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی شرکت شهرک‌های صنعتی و همکاری در راهبری و پیشبرد شهرک صنایع فناوری، کلینیک صنعت و آزمایشگاه مرجع و نیز ارائه مشاوره در حوزه‌های توسعه صنعتی، فناوری، مدیریت و ارتقای بهره‌وری در صنایع کوچک از مهم‌ترین تعهدات دانشگاه شیراز در این تفاهم‌نامه است.

انتنهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول