اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه صورت می‌گیرد

هزینه 100 درصدی اعتبارات پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

خبرگزاری فارس: مدیر تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سالانه 100 درصد اعتبارات پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی این استان هزینه می‌شود.

هزینه 100 درصدی اعتبارات پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

عطاالله حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در سال‌های اخیر و به ویژه در دانشگاه تغییرات اساسی و زیادی در زمینه اعطای بودجه پژوهشی صورت گرفته است.

وی افزود: در سال 86 بودجه پژوهشی دانشگاه تنها 60 میلیون تومان بود که 30 درصد این میزان برای انجام طرح‌های پژوهشی هزینه می‌شد.

مدیر امور تحقیقات و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به حمایت این دانشگاه از ایده محققان خارج از دانشگاه اشاره کرد و گفت: رشد اختراعات و طرح‌های پژوهشی در  دانشگاه نشان از قدم‌های صحیح برداشته شده در زمینه پژوهش است.

حیدری عنوان کرد: هم‌اکنون بودجه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان 500 میلیون تومان است که به صورت 100 درصد هزینه می‌شود و در برخی مواقع از سایر منابع برای پژوهش استفاده می‌شود.

مدیر امور تحقیقات و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در این دانشگاه حرکت‌ها و حمایت‌هایی مبنی بر اینکه هر محققی حتی خارج از دانشگاه هم اگر ایده‌ای منجر به تولید یک سخت‌افزار یا نرم‌افزار داشته باشد، آغاز شده است.

حیدری در ادامه به حمایت‌های صورت گرفته محققان خارج از دانشگاه اشاره کرد و افزود: ساخت سیستم هشداردهنده زنجیره سرد با حمایت از یک محقق و نوآور خارج از دانشگاه صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ساخت دستگاهی به منظور کمک به فیزیوتراپی با حمایت دانشگاه توسط یک محقق انجام شده که بسیار کارآمد است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول