اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل:

مبانی تحقیق و پژوهش باید بومی‌سازی شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: ضرورت دارد مبانی تحقیقاتی و پژوهشی در استان شکل بومی به خود گرفته تا بهتر بتوانیم از ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی استفاده کنیم.

مبانی تحقیق و پژوهش باید بومی‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود نجفیان عصر امروز در کارگروه پژوهش استان اردبیل اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای استان چندین سال است که در حوزه پژوهش و تحقیقات کارهای قابل تحسین و دامنه‌داری را انجام می‌دهد به طوریکه خارج از بودجه حوزه پژوهش سعی می‌کند از سایر حوزه‌ها نیز اعتباراتی را در این حوزه صرف کرده تا با اولویت طرح‌های تحقیقاتی آنها را به سرانجام برساند.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای با مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقی و پژوهشی استان تفاهمنامه‌های متعددی را به امضا رسانده که یکی از ارزشمندترین این تفاهمنامه‌ها در مورد توسعه آب‌های گرم و بهره‌گیری از این ظرفیت ممتاز استانی است.

نجفیان در ادامه خاطر نشان کرد: در سطح استان اردبیل به رغم تعدد آب‌های گرم بهره‌برداری از آنها همچنان به شکل سنتی است و ما تنها براساس ارزیابی‌های انجام شده از هفت درصد ظرفیت آب‌های گرم تنها با شیوه آب‌تنی و نگاه محدود به خواص درمانی استفاده می‌کنیم در حالی که در کشورهای دنیا از کوچک‌ترین آب‌های گرم خود بیشترین بهره‌برداری را با کاربری‌های متعدد و خواص درمانی و پزشکی و سایر نیازمندی‌ها انجام می‌دهند.

این مسئول ضرورت راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی، پژوهشی آب‌های گرم را در استان یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه ضرورت دارد مبانی دقیق مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد تا به دور از هرگونه آفت و نگاه یک‌جانبه بتوانیم با تکیه بر اصل بومی‌سازی از این توانمندی‌ها استفاده کنیم.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما کمتر به مبانی مهندسی ارزش در تحقیقات و پژوهش‌های خود توجه کردیم در حالی که شرکت امور آب استان سعی می‌کند با نگاه فراگیر از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی حمایت کرده و زمینه پیوند و ارتباط مستمر دانشگاه با مراکز علمی، صنعتی را فراهم آورد.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: تنها نمی‌توان با تکیه بر تحقیقات و نتایج معمول و روتین اهداف و کارها را پیگیری کرد در حالی که امروزه باید بیشترین سرمایه‌گذاری ما در طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی بر نحوه بهره‌گیری درست از سرمایه‌های نیروی انسانی و منابع ارزشمند در این زمینه باشد.

نجفیان در ادامه به مجموعه زمین گرمایی مشگین‌شهر و فعالیت‌های انجام شده اشاره کرد و افزود: ما بارها خواسته‌ایم به طرق مختلف با این مجموعه ارتباط و تعامل داشته باشیم اما به دلایل نامعلوم مسئولان مجموعه زمین گرمایی مشگین‌شهر حاضر نشدند به برخی سئوالات و گره‌های ذهنی ما در تأثیرگذاری مثبت و یا منفی طرح‌های زمین گرمایی در روند بهره‌برداری از آب‌های گرم و یا چشمه‌های جاری سبلان پاسخی شفاف و روشن دهند که امیدواریم در این زمینه تدبیر لازم به گونه‌ای مناسب اندیشیده شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول