اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت صورت گرفت

بهره‌برداری از پژوهشکده قنوات فردوس

خبرگزاری فارس: در چهارمین روز از هفته دولت پژوهشکده قنوات شهرستان فردوس به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از پژوهشکده قنوات فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، مدیر اجرایی پژوهشکده قنوات شهرستان فردوس ظهر امروز در مراسم افتتاح پژوهشکده قنوات این شهرستان اظهار کرد: قنات بلده یکی از قدیمی‌ترین و پرآب‌ترین قنات‌های استان به شمار می‌رود که از نظر تاریخی و فرهنگی نیز حائز اهمیت است.

علی زال‌حسینی ادامه داد: به منظور انجام طرح‌های پژوهشی در ارتباط با اقتصاد، هیدرولیک و آبخیزداری قنات، گروه‌های آب فعال سه گروه تحقیقاتی و پژوهشی تشکیل شده است.

وی با اشاره به وجود قنات بلده در شهرستان فردوس و اهمیت این قنات در آبیاری باغات شهرستان افزود: در صورت انجام کارهای پژوهشی در ارتباط با قنوات می‌توان سال آینده همایش ملی قنات را در شهرستان فردوس برگزار کرد.

*اختصاص 110 میلیون تومان به پژوهشکده قنوات فردوس

مدیر اجرایی پژوهشکده قنوات شهرستان فردوس از اختصاص 110 میلیون تومان به پژوهشکده قنوات این شهرستان خبر داد و گفت: این مبلغ صرف خرید تجهیزات و همچنین یک دستگاه خودرو برای پژوهشکده شده است.

زال‌حسینی به ظرفیت‌های شهرستان فردوس در ارتباط با تولید انار و پسته اشاره کرد و افزود: چنانچه پژوهشکده پسته نیز در فردوس فعال شود؛ این شهرستان با داشتن سه پژوهشکده انار، قنوات و پسته می‌تواند به پژوهشگاهی در حکم دانشگاه تبدیل ‌شود.

*اجرای 30 هزار مترمربع آسفالت در اسلامیه

در چهارمین روز از هفته دولت همچنین بخش خدمات شهری شهرداری اسلامیه شامل آسفالت و جدول‌کشی معابر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار اسلامیه از اجرای 30 هزار مترمربع آسفالت و جدول‌کشی معابر در نقاط مختلف این شهر خبر داد و گفت: این پروژه با صرف اعتبار 400 میلیون تومان اجرا شده است.

علی محمدشاهی افزود: مبلغ 220 میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری و 180 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات استانی برای جدول‌گذاری و آسفالت معابر شهر اسلامیه هزینه شده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول