اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

موازی‌کاری آفت حوزه پژوهش است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: هرگونه موازی‌کاری و جزیره‌ای عمل کردن در حوزه پژوهش و تحقیقات یک آسیب و آفت جدی است که باید در حد امکان از آن اجتناب کرد.

موازی‌کاری آفت حوزه پژوهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل علیپور ظهر امروز در جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان اردبیل اظهار داشت: برای رسیدن به یک حرکت منسجم در حوزه تحقیق و پژوهش باید برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌ها به سمتی باشد تا با شکل‌گیری کمیته‌های تخصصی درحوزه‌های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی ماحصل جلسات کارشناسی به کارگروه ارائه شده تا در شورای برنامه‌ریزی استان نیز مصوب شود.

وی به ضرورت حضور کارشناسان مجرب حوزه پژوهش و تحقیق اعضای جلسه در نشست‌های کارشناسی اشاره کرد و یادآور شد: شایسته است با توجه به اهمیت این کارگروه جلسات به صورت ماهانه برگزار شود تا برخی عقب‌ماندگی‌ها و نارسایی‌ها در گذشته در حوزه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری جبران شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید در تشکیل بانک اطلاعاتی مجموعه‌های پژوهشی و تحقیقاتی و بنیاد ملی نخبگان استان نیز باید در شکل‌گیری بانک اطلاعات نخبگان، مخترعان و مبتکران به شکل تیمی و منسجم عمل کنند.

علیپور ضرورت حضور مدیران را در جلسات کارگروه ضروری اعلام کرد و گفت: امیدواریم در این زمینه مدیران با احساس مسئولیت حاضر شوند.

اردبیل با 25 طرح در جشنواره علم تا عمل حضور می‌یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل در تهران بیان داشت: 25 مخترع و مبتکر استان به عنوان نماینده این خطه شرکت خواهند کرد که قرار است این جشنواره 13 تا 16 شهریورماه در تهران برگزار شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در حضور آبرومندانه مخترعان و مبتکرانه استان در این نمایشگاه سراسری همت کرده و در حد توان نسبت به تامین فضای مناسب اسکان و پذیرایی و حضور در این جشنواره اقدامات حمایتی لازم را انجام دهند.

علیپور با اشاره به ادغام سه کارگروه تحول اداری، آموزش و پژوهش و فناوری در قالب یک کارگروه زیر‌مجموعه شورای برنامه‌ریزی افزود: به رغم این ادغام محوریت و اولویت کارها همچنان به شکل مستقل باقی مانده و نتایج خروجی از این کار گروه‌ها به شکل منسجم برای تصویب به شورای برنامه‌ریزی ارائه می‌شود.

وی به توانمندی استان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: ما فارغ‌التحصیلان بی‌شماری را در رشته‌های مختلف شاهد هستیم که بهتر است از توانمندی آنها برای اعتلا و ارتقای پژوهش و تحقیقات استان و ظهور توانمندی‌ها استفاده کنیم و دانشگاه‌ها نیز باید از توسعه رشته‌هایی که بازار کار مناسبی ندارند اجتناب کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل پیوند دانشگاه با مراکز صنعتی و تولیدی را یادآور شد و تصریح کرد: هر چند در این پیوند در گذشته برخی موانع و مشکلاتی پیش آمده اما بهتر است این همراهی و همسویی انجام شود تا بر اساس نیاز استان در رشته‌های قابل توسعه پذیرش دانشجو را با اولویت تعیین شده داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیپور در پایان سخنان خود اظهار داشت: هدف اصلی این کارگروه نیز تقویت این ارتباط با هدف آموزش و یادگیری علاقمندان به شکل عملی و خارج از قاعده تئوری است به طوری که همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در یک تعامل و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی زمینه تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی را فراهم آورند.

انتهای پیام/ل10/پ3003

ــــــــــــــــــــــــــــــ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول