اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رزن در مجلس:

مردم رزن با مشکلات بی‌شماری مواجه هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی از مشکلات بی‌شمار شهرستان رزن گلایه کرد و گفت: هیچ توجیهی از سوی دولتمردان در عدم رفع مشکلات قابل قبول نیست.

مردم رزن با مشکلات بی‌شماری مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عطاءالله سلطانی‌صبور عصر امروز در مراسم افتتاح دانشگاه پیام نور رزن با بیان اینکه هفته دولت از ایام‌الله است، اظهار کرد: هر برکتی در نظام از برکت خون شهدا است اما گفتمان شهید و شهادت به گفتمان روز تبدیل نشده که این مهم باید پیگیری شود و علت آن به تحلیل برسد.

وی با بیان اینکه این همه خدمت‌رسانی دولت پس از انقلاب اسلامی بعد از ائمه اطهار(ع) بی‌نظیر است، با طرح این سئوال که "شاخص خدمت" چیست تا راه را گم نکنیم؟، تصریح کرد: هدف حکومت اسلامی اصالتاً مادیات نیست بلکه فراهم کردن بستر عبودیت است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران اسلامی دارای شش دوره است، به دوره‌های پیروزی انقلاب، نظام‌سازی و تثبیت نظام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در مرحله ایجاد دولت اسلامی هستیم که شاید این بحث شود که مگر تاکنون دولت اسلامی نداشته‌ایم؟ که در پاسخ این سئوال باید گفت هنوز به معنی واقعی اسلامی نشده‌ایم.

به گفته وی، دولتی اسلامی است که عبودیت را برای مردم فراهم کند و دولتمردان باید فرصت خدمت را با جهاد فراهم کنند.

سلطانی‌صبور گفت: پس از گذشت چندین سال همچنان مشکلات آب و زیرساخت‌ها در رزن وجود دارد و گله‌هایی هست که هیچ توجیهی برای دولتمردان در عدم رفع مشکلات نمی‌بینیم.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله نظام و با بیان اینکه با تحقق اهداف این سند درآمد سرانه هر فرد در کشور 40 هزار دلار پیش‌بینی شده در حالی که امروز 13 هزار دلار است، عنوان کرد: علاوه بر مشکلات متعدد هنوز هم آب روستاهای رزن از جمله کاج مشکل دارد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برق شاخص خوبی برای ارزیابی میزان توسعه‌یافتگی است، تصریح کرد: ما در بحث تولید دچار مشکل شده‌ایم و کارخانه‌ها با ظرفیت نیمه، کار می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات عدیده کشاورزان در رزن، گفت: 87 درصد جمعیت این شهرستان کشاورز هستند و دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

سلطانی‌صبور با اشاره به بحث مقاوم‌سازی روستایی پس از زلزله سال 81 در رزن، خاطرنشان کرد: اگرچه وام به این قشر اعطا شده اما مشکلات آنها بسیار است و برخی را نیز بازداشت کرده‌اند چون توان بازپرداخت آن را ندارند.

وی با بیان اینکه در رزن در حال حاضر در خشکسالی به سر می‌بریم، عنوان کرد: به وام‌های کشاورزی نیاز است و این نیاز نیز احساس می‌شود که جرایم بخشیده شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سردرگمی کشاورزان رزن، تصریح کرد: جای تأسف دارد که در حال حاضر از تولیدات کشاورزی دچار زیان می‌شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات دانشگاهیان و با بیان اینکه علم‌آموزی افضل فضایل است، افزود: ایجاد جامعه اسلامی که مطالبه رهبری است مسیرش از دانشگاه‌های هدفمند می‌گذرد.

سلطانی‌صبور با اشاره به افتتاح دانشگاه‌های پیام نور در رزن و با بیان اینکه پیام نور وضعیت خوبی دارد، متذکر شد: دانشگاه آزاد در دو بخش رزن و قروه درجزین با سرپرست اداره می‌شود و وضعیت بسیار نامطلوبی دارند.

وی با اشاره به وضعیت دانشگاه دولتی رزن نیز ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه هنوز هم برای جایابی و خوابگاه آواره کوچه‌ها شده‌اند در حالی که اگر ادارات دولتی تکانی به خود بدهند می‌توانند مکانی را برای دانشجویان فراهم کنند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آنچه در دولت مغفول مانده بحث فرهنگ است، که حتی در دیدار با رهبری نیز به آن توجه نشد، گفت: فرهنگ در رأس امور است در حالی که جایگاهش مشخص نیست.

وی با تأکید بر لزوم تقویت بنیادهای فرهنگی، متذکر شد: اگر این مهم محقق شود و از فرهنگ بهینه استفاده شود بخش اعظمی از مشکلات رفع می‌شود.

سلطانی‌صبور ضمن انتقاد از کمبود بودجه ورزشی، تصریح کرد: 36 هیئت ورزشی داریم که مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و حتی اجاره بهای استخر رزن نیز جذب استان می‌شود! در صورتی که اگر پیگیری شود مشکلات رفع خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به ساختمان بهداشتی درمانی رزن نیز گفت: این مرکز 80 تختخوابی است که به واقع 128 تخت‌خواب را در خود جای داده که این بحث نیز تبعات خاص خودش را دارد و بر وضعیت آشفته بیمارستان افزوده است.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول