اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 85 میلیارد ریال

طرح تأمین آب کرمان بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: با اعتبار 85 میلیارد ریال طرح تأمین آب میان مدت شهر کرمان در پنجمین روز از هفته دولت افتتاح شد.

طرح تأمین آب کرمان بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طرح تأمین آب میان مدت شهر کرمان در پنجمین روز از هفته دولت و در آیینی با حضور استاندار کرمان و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز در جاده کرمان - جوپار افتتاح شد.

‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در این آیین گفت: عملیات اجرایی این طرح که از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان بوده‌ از سال 87 آغاز شده است.

‌‌محمد طاهری‌ با بیان اینکه 85 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است، افزود: حفر و تجهیز 17 حلقه چاه عمیق، احداث یک باب مخزن جمع‌آوری 2 هزار متر مکعبی، احداث 15 کیلومتر جاده دسترسی به چاه‌ها و اجرای 22 کیلومتر خطوط جمع‌آوری و انتقال لوله برای اجرای این طرح انجام شده است.

وی عنوان کرد: احداث یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 540 لیتر بر ثانیه، اجرای 18 کیلومتر خطوط برق فشار متوسط و اجرای خط اصلی شبکه شهر کرمان به طول 4 هزار و 500 متر از دیگر اقدامات انجام شده در چارچوب این طرح است.

طاهری افزایش ظرفیت تأمین آب شهر کرمان به منظور جبران کمبود آب مورد نیاز با توجه به گسترش مناطق شهری و افت قابل توجه آب‌دهی منابع تأمین آب فعلی، جلوگیری از کاهش فشار آب در شبکه آبرسانی، جلوگیری از جیره‌بندی آب در فصل گرما و افزایش رضایتمندی مشترکان را از اهداف اجرای طرح یاد شده، بیان کرد.

انتهای پیام/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول