اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر یکشنبه صورت گرفت

افتتاح پروژه‌های آب آشامیدنی 53 روستای آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: پروژه‌های آب آشامیدنی 53 روستای استان به همراه سامانه تصفیه فاضلاب روستای قولنجی از توابع ارومیه عصر یکشنبه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح پروژه‌های آب آشامیدنی 53 روستای آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی عصر یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها اظهار داشت: طرح‌های آماده افتتاح در قالب 11 مجتمع آبرسانی و یک واحد تصفیه‌خانه احداث شده‌اند.

رسول اکبری خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از 183 میلیارد ریال هزینه شده است.

این مسئول اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها آب آشامیدنی برای بیش از 46 هزار نفر از جمعیت روستایی در استان تامین و برقرار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مطالعه و عملیات آبرسانی در 705 روستای استان در زمان حاضر در دست اجراست.

به گفته وی با بهره‌برداری از این طرح‌ها تا پایان امسال شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی از 76.2 درصد ابتدای سال 91 به 84 درصد افزایش می‌یابد.

اکبری بیان داشت: در حال حاضر مطالعات احداث سامانه فاضلاب در 60 روستای استان در حال اجراست.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از سامانه‌های فاضلاب روستای قولنجی ارومیه، تعداد روستاهای دارای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در استان به سه روستا رسید که این تعداد تا پایان سال به هشت روستا افزایش می‌یابد.

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: ولایت‌مداری، پایبندی به آرمان‌های انقلاب، اقدام عملی در راستای محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه ثروت رمز ماندگاری شهید رجایی در تاریخ و اذهان مردم است.

سیدجواد محمودی با بیان اینکه ولایت فقیه ستون و محور پایداری نظام اسلامی است، متذکر شد: اطاعت از ولایت فقیه، ضامن تداوم حرکت رو به رشد است و تعالی انقلاب و میهن اسلامی در مسیر واقعی و عبور سرافرازانه از تهدیدات دشمنان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول