اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

مدیریت علمی بر منابع آبی حاکم باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس گفت: با توجه به وجود خشکسالی‌ها باید مدیریت علمی لازم بر منابع آبی حاکم باشد.

مدیریت علمی بر منابع آبی حاکم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های احیا و مرمت قنوات شهرستان فردوس اظهار کرد: آب میراثی گرانبها و ماندگار است که با مصرف بهینه می‌تواند برای آیندگان به ارث گذاشته شود.

وی افزود: خشکسالی‌های پیاپی در منطقه ضرورت استفاده بهینه و بهره‌وری صحیح از آب را دوچندان می‌کند و از این‌رو باید مدیریت علمی لازم بر منابع آبی سطح شهرستان حاکم باشد.

فرماندار فردوس در مراسم افتتاح پروژه‌های احیا و مرمت قنوات عباس‌آباد روستای گستج و فنود روستای مهوید که توسط بسیج سازندگی شهرستان فردوس برگزار شد، تصریح کرد: روحیه بسیجی و جهادی باید در جامعه اسلامی ایران حفظ شود.

رجبی‌مقدم یادآور شد: اگر امروز دنیا به جمهوری اسلامی چشم ‌نظر دوخته است به سبب وجود روحیه بسیجی و جهادی مردم و جوانان این مرز و بوم است.

وی ارزش آب قنوات را از ارزش آب چاه‌‌موتورهای کشاورزی بیشتر دانست و گفت: برداشت آب از چاه‌موتورهای کشاورزی سبب کاهش آب سفره‌های زیرزمینی می‌شود در حالی‌که آب قنات سرریز آب سفره‌های زیرزمینی است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان فردوس نیز از اختصاص بیش از 18 میلیون تومان اعتبار به احیا و مرمت دو قنات عباس‌آباد روستای گستج و قنات فنود روستای مهوید خبر داد.

غلامحسین اشرفی‌مقدم افزود: اعتبار مصوب برای احیا و مرمت قنات عباس‌آباد روستای گستج مبلغ 11 میلیون تومان بود که علاوه بر این مبلغ یک‌میلیون و 200 هزار تومان دیگر نیز برای احیای این قنات هزینه شد.

وی با اشاره به صعب‌العبور بودن مسیر قنوات شهرستان فردوس تصریح کرد: حمل مصالح برای مرمت قنوات هزینه‌های سنگینی در بر دارد و از طرفی با گذشت زمان و ریزش قسمت‌هایی از قنات پس از گذشت چند سال باید مجدداً اعتباراتی برای احیای قنوات در نظر گرفته شود.

در پنجمین روز از هفته دولت همچنین کاریز روستای «زنه بلده» با اعتبار 60 میلیون تومان و حجم عملیات 2 هزار متر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول