اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد

افتتاح تصفیه‌خانه جدید آب قم در دهه فجر / بهره‌برداری کامل از پروژه سرشاخه‌های دز در بهار 92

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفا قم از افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه آب قم به 4 هزار لیتر در ثانیه خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فوری و اضطراری آب شماره سه قم کل نیاز آبی شهر قم را از سرشاخه‌های دز تامین و تصفیه کنیم.

افتتاح تصفیه‌خانه جدید آب قم در دهه فجر / بهره‌برداری کامل از پروژه سرشاخه‌های دز در بهار 92

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، عبدالحمید توکلی‌بینا یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب را مدیریت تولید آب عنوان کرد و اظهار داشت: طی سال گذشته و پنج ماهه ابتدای امسال 130 میلیون متر مکعب آب بهداشتی تولید کردیم که 50 درصد آن از سرشاخه‌های دز و مابقی از 70 حلقه چاه تامین شده است.

وی همچنین از 170 کیلومتر لوله‌گذاری آب و فاضلاب طی این مدت خبر داد و خاطر نشان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون 27 هزار حادثه در شبکه و انشعابات آب و فاضلاب رفع شده و 22 هزار انشعاب آب و فاضلاب نیز به مشترکین واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آبفا تنها دستگاهی است که در مسکن مهر دو خدمت ارائه می‌کند، یادآور شد: تمام واحدهای مسکن مهر که در سه مرحله افتتاح شده است دارای انشعاب آب و تعدادی نیز از انشعاب فاضلاب برخوردارند.

توکلی‌بینا همچنین از ساخت مدول دوم تصفیه‌خانه جامع فاضلاب قم با ظرفیت 250 هزار نفر خبر داد و تاکید کرد: این تصفیه‌خانه با پیشرفت فیزیکی 10 درصد از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی در حال ساخت است و سال 93 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه از تلاش برای افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب قم از دو هزار به چهار هزار لیتر در ثانیه خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فوری و اضطراری شماره سه آب قم در دهه فجر امسال، ظرفیت تصفیه آب به چهار هزار لیتر در ثانیه می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اعلام مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان مبنی بر تکمیل و بهره‌برداری کامل از پروژه سرشاخه‌های دز در بهار سال آینده و پایان دولت دهم اظهار کرد: با افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه آب، آمادگی داریم کل نیاز آبی شهر قم را از سرشاخه‌های دز تامین و تصفیه کنیم.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول