اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

رشد 50 درصدی کار تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت:‌ با افزایش کمی و کیفی رشته‌ها و حضور دانشجویان و اساتید در دانشگاه محقق اردبیلی یک رشد 50 درصدی را در کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در استان اردبیل شاهد هستیم.

رشد 50 درصدی کار تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه محقق اردبیلی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت:‌ این فرآیند در سال‌های گذشته در شرایط مناسبی نبوده است اما با شکل‌گیری مرکز رشد فناوری‌های دانشگاه محقق اردبیلی و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان یک روند رو به جلو را در حوزه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، تجاری‌سازی و بازاریابی آن شاهد و ناظر هستیم.
وی با بیان این‌که دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر در استان اردبیل مرکز تولید علم، پژوهش و تحقیقات نوین است، تصریح کرد: هم اکنون این دانشگاه با 10 هزار دانشجو و بیش از 230 هیئت علمی یکی از دانشگاه‌های پیشرو کشور در حوزه تولید پژوهش و مقالات علمی است به گونه‌ای که در سال‌های اخیر شاهد چاپ مقالات متعدد در مجله‌های بین‌المللی و داخلی بودیم.
گنجی خاطر نشان کرد: علم بدون پایه پژوهش و تحقیق علم کاربردی و مفید به حال مردم نیست بلکه ثمربخشی یک علوم و تخصص بسته به تحقیق و پژوهش میدانی است که در حوزه‌های مختلف می‌تواند به کارآمدی روزافزون دانش و فناوری‌های جدید کمک کند.
این مسئول یکی از موفقیت‌های دانشگاه محقق اردبیلی را در افزون شدن رشته‌های مقاطع تکمیلی اعلام کرد و افزود: هم اکنون در دانشگاه محقق اردبیلی دانشجویان مقطع دکترا در 24 رشته مشغول تحصیل هستند و دانشگاه محقق اردبیلی جز دانشگاه‌های موفق در دایر کردن رشته‌های مقطع تکمیلی است.
به گزارش فارس، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: در کنار توجه به کیفیت رشته‌ها این دانشگاه با تفاهمنامه‌ای که در قالب همکاری مشترک با آموزش و پرورش منعقد کرده سعی می‌کند بستر و زمینه پرورش نیروهای انسانی پژوهش‌محور و مطالعه‌محور را ارتقا دهد به طوری که پنج تحقیقات بزرگ آموزش و پرورش توسط دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در حال انجام است.
وی شعار هفته پژوهش را اقتصاد دانش‌بنیان و پیشگام جهاد اقتصادی معرفی کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود امسال با این شعار بتوانیم کارهای پژوهشی دانشگاه را افزون و با کیفیت کنیم.
گنجی در پایان سخنان خود گفت:‌ ما زمانی می‌توانیم موفقیت نسبی در تراز علمی و پژوهشی کشور به دست آوریم که اختراعات و ابتکارات ما در حوزه‌های مختلف یک روند رو به جلو را داشته باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول