اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

تحقیق و پژوهش گام نخست هر موفقیت است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر بخواهیم موفقیت‌های مناسبی را در مباحث علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و آموزشی داشته باشیم، باید توجه همه جانبه‌ای به مباحث تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشیم.

تحقیق و پژوهش گام نخست هر موفقیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این نمایشگاه نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان است، اظهار داشت: نباید خیلی توقع فوق‌العاده‌ای از این نمایشگاه داشت، اما تلاش مسئولان و مدیران ذیربط در راستای برپایی این نمایشگاه یک قدم مثبت و رو به جلو در جهت پیشرفت پژوهشی استان است.
وی ادامه داد: همسویی به وجود آمده بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از دیگر دستاوردهای مهم برپایی این نمایشگاه است و این موضوع که در جهتی گام برداریم که پژوهش‌های صورت گرفته در سطح استان به صورت موازی نباشند و دوباره کاری صورت نگیرد نیازمند توجه مسئولان مربوطه است.
مقام عالی دولت در استان افزود: ما در صدد مدیریت این موضوع مهم هستیم و همکاری مناسب کارگاه‌های پژوهشی استان، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، دانشگاه‌های استان و همکارهای پژوهشی خوب صورت گرفته در آموزش و پرورش مانند نرم‌افزار قرآنی ارائه شده از سوی این نهاد که موفق به دریافت مقام کشوری نیز شد، نقاط امید در استان هستند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: با سیاستگذاری‌های صورت گرفته در بخش تحقیقات، پژوهش و آموزش که از عوامل مهم توسعه همه‌جانبه استان هستند، موفقیت‌های مناسبی را برای آینده استان می‌توان پیش‌بینی کرد.
رشید با اشاره به اینکه تحقیقات مبنای اصلی توسعه و پیشرفت در جهان به شمار میروند افزود: اگر بخواهیم موفقیت‌های مناسبی را در مباحث علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و آموزشی داشته باشیم، باید توجه همه جانبه‌ای به مباحث تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشیم.
وی با اشاره به این که گام اول در به دست آوردن هر موفقیتی تحقیق و پژوهش می‌باشد، گفت: در کشور ما نیز در چند سال اخیر توجه زیادی به موضوع تحقیق و پژوهش شده و اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تاکیدات سازنده و راه‌گشای مقام معظم رهبری در رابطه با مباحث علمی و پژوهشی گفت: تاکیدات ایشان در رابطه با پیشرفت نرم افزاری، علمی، پژوهشی، بحث‌های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی در مقاطع مختلف جهت‌های اصلی را مشخص کرده‌ است.
رشید افزود: تکالیف‌ روشنی که مقام معظم رهبری برای دستگاه‌های دولتی و آموزشی و دانشگاهی و مراجع مربوط مشخص کرده‌اند، یک جهت خیلی روشنی از راه پیش رو را نمایان کرده است.
وی با اشاره به دلایل پیشرفت کشورهای صنعتی دنیا، گفت: موضوع پژوهش و تحقیق و به خصوص آینده پژوهی یکی از اصول مسلمی است که امروز میتواند در هر کشوری تعیین کننده باشد، به همین دلیل الان در بعضی از کشورهای پیشرفته جهان، دانشگاه‌ها، موسسات و تجهیزات لازم را برای آینده‌پژوهی به وجود آورده، رشته‌های مختلف و متخصصین مختلفی را برای این موضوع پرورش داده‌اند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عدم در اختیار قرار داده شدن این پیشرفت‌ها در اختیار سایر کشورها ادامه داد: متاسفانه کشورهای پیشرفته با توجه به تعصب جاهلانه‌ای که دارند، کمکی به پیشرفت سایر کشورهای نیازمندی که در حال پیشرفتند و به این علوم دست نیافته‌اند نمی‌کنند.
رشید ادامه داد: فلذا با توجه به فرهنگ غنی کشور ما و این که در تحقیقات، پژوهش وسایر بحث‌های علمی، پزشکی و فقهی همیشه سرآمد بوده‌ایم،طبیعتا برای حفظ این موقعیت باید به پژوهش و آینده‌پژوهی پیش از گذشته توجه داشته باشیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول