اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

تحقیق و پژوهش حلقه مفقوده آموزش است

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی تحقیق و پژوهش را حلقه مفقوده آموزش کشور دانست.

تحقیق و پژوهش حلقه مفقوده آموزش است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا گلرو صبح امروز در آیین نواخته شدن زنگ پژوهش و فناوری در دبیرستان نمونه تقوا بیرجند اظهار داشت: آموزش آکادمیک در سیستم آموزش و پرورش و عالی کشور که سالیان سال به نحو ممکن و با بهترین شرایط انجام ‌شده است در خراسان جنوبی وجود داشته است.
وی مهم‌ترین شاخص خراسان جنوبی را در سالیان اخیر داشتن آموزش و پرورش قوی دانست.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی وجود آموزش و پرورش قوی را برای منطقه یک نعمت برشمرد و افزود: همین امر سبب شده تا خراسان جنوبی دانشگاهی‌ترین استان کشور و سطح تحصیلات عالیه را در کشور داشته باشد.
گلرو با بیان اینکه محور توسعه نیروی انسانی است؛ ادامه داد: خراسان جنوبی با داشتن نیروی انسانی کارآمد می‌تواند زمینه توسعه و پیشرفت استان را فراهم کند.
وی تحقیق و پژوهش را حلقه مفقوده آموزش کشور عنوان کرد و گفت: بنابراین باید با تحقیق و پژوهش  حرکت کنیم که خلق ثروت از علم به وجود آید.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد جنبش تولید علم و نهضت نرم‌افزاری تصریح کرد: بنابراین باید در راستای منویات رهبر معظم انقلاب فضای تحقیق و پژوهش را در سطح جامعه نهادینه کنیم.
گلرو اضافه کرد: امید است با نواخته شدن زنگ پژوهش همه مسئولان به ویژه آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی در کنار آموزش موضوع  پژوهش و تحقیق را مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش مسئله مقدماتی به سمت کار کردن است، اظهار داشت: بنابراین باید موضوع تحقیق و پژوهش را به عنوان یک مسئله جدی در سطح کشور دنبال کنیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند نیز در این آیین مسئله پژوهش، تحقیق و حقیقت‌جویی را یکی از مسائل بسیار مهم و مذهبی در دین اسلام دانست و گفت: در آموزه‌های دینی و آیات و روایات تشویق و ترغیب زیادی به امر پژوهش و حقیقت‌جویی شده است.
محمد زمانی موتور محرک توفیقات را پژوهش و حقیقت‌جویی برشمرد و ادامه داد: امید است خداوند این توفیق را به همه بدهد تا در سایه امر پژوهش و تحقیق جامعه‌ای فعال، پویا و با نشاط داشته باشیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول