اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان:

تحقیق و پژوهش تنها راه پیشرفت صنعتی است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان گفت: تحقیق و پژوهش تنها راه پیشرفت صنعتی و توسعه یک کشور محسوب می‌شود.

تحقیق و پژوهش تنها راه پیشرفت صنعتی است
سجاد نباتچیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: داشتن مراکز تحقیق برای واحد‌های تولیدی مختلف و ارتباط با مراکز علمی موجب توسعه اقتصادی و پیشرفت صنعتی یک کشور می‌شود.
وی با اشاره به اینکه وقتی از کشور آلمان سخن به میان می‌آید پیشرفت صنعتی این کشور جلب توجه می‌کند، خاطر نشان کرد: دلیل توسعه اقتصادی و صنعتی این کشور داشتن مراکز تحقیق گسترده و فعال است.
رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان اضافه کرد: تحقیق و پژوهش گسترده و موثر در آلمان موجب پیشرفت این کشور در جنبه‌های مختلف و هر سال نسبت به سال گذشته می‌شود.
وی تصریح کرد: تحقیق و فعالیت‌های دانشگاهی و کاربرد نتایج این پژوهش‌ها در راستای توسعه و پیشرفت کشور موجب موفقیت محققان، تولید کنندگان و اقتصاد گران در کشورهای پیشرفته می‌شود.
نباتچیان با تاکید بر اینکه در راستای گسترش تحقیق و پژوهش در کشور ایران در مرحله نخست باید دانشگاه‌ و صنعت با هم آشتی کنند، ادامه داد: دانشگاه‌ها باید از حصاری که در دور خود تنیده‌اند بیرون آیند.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعت باید یکدیگر را بشناسند و دسترسی آن‌ها به هم راحت باشد، اذعان داشت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقی باید در راستای توسعه صنعت کشور کاربردی شوند.
رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد اندکی از پروژه‌های دانشگاهی محتوای کاربردی دارند، افزود: پرداخت موثری بر روی پروژه‌های دانشگاهی صورت نمی‌گیرد و بیشتر کتاب‌ها و منابع موجود نیز ترجمه شده است.
وی همچنین به عدم مشخص شدن هدف از تحقیق و عدم رفع مشکلات پژوهشگران به عنوان مشکلی در راستای ارائه تحقیق اشاره کرد و گفت: با رفع این مشکلات کمک شایانی به پیشرفت پروژه‌ها و توسعه کشور می‌شود.
نباتچیان همچنین به منابع انسانی به عنوان نیروی موثر در پیشرفت صنعت اشاره کرده و خاطر نشان کرد: منابع انسانی باید به دو بخش کننده کار و افراد ناشی کننده کار تقسیم شوند.
وی اظهار داشت: افرادی که هدف مشخصی در راه‌اندازی واحدهای تولیدی ندارند و کننده کار نیستند، این افراد نمی‌توانند کمکی در راستای توسعه صنعتی کشور داشته باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول