اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

تحقیق و پژوهش عامل توسعه پایدار است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان گفت: تحقیق و پژوهش می‌تواند موجب حرکت رو به جلوی کشور و توسعه پایدار شود.

تحقیق و پژوهش عامل توسعه پایدار است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم مطهری مؤید پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: پژوهش در دین اسلام مورد توجه بسیاری قرار گرفته و در قرآن نیز در خصوص تحقیق و پژوهش مواردی یاد شده است.
وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش می‌تواند موجب حرکت رو به جلوی کشور شود چرا که توجه به این مقوله مهم و اساسی موجب توسعه پایدار است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان پژوهش را مجاهدت مستمر علمی دانست و گفت: در دوران گذشته چه ظلم‌هایی که برای عقب نگه داشتن ما از جهان صورت گرفت اما دانشمندان خود این مسیر را طی کردند.
وی اضافه کرد: در سال 85، تنها 0.4 درصد تولید علم در جهان در ایران بود اما در سال 89 این میزان به یک درصد رسید و ما از زیر خط فقر علمی بیرون آمدیم.
مطهری مؤید خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه و در سال 93 به دو درصد تولید علم در دنیا می‌رسیم و در سال 1404 طبق چشم انداز باید به 4چهار درصد برسیم که این امر می‌طلبد سالانه 96 هزار مقاله علمی را در دنیا ثبت کنیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 25 کارگاه علمی در هفته پژوهش برگزار شد، افزود: امسال 190 کارگاه علمی را در هفته پژوهش برگزار کردیم و 200 پژوهشگر برتر توسط دانشگاه‌ها تجلیل شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان یادآور شد: نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیز که برگزار شد 18 دستگاه اجرایی و هفت مرکز تحقیقات فناوری دانشگاه حضور داشتند.
وی خاطرنشان کرد: طرحی با عنوان درب‌های باز دانشگاه در دو روز از هفته اجرا می‌شود که در این روزها دانش‌آموزان در دانشگاه حضور یافته و با محیط دانشگاه آشنا می‌شوند.
مطهری مؤید در پایان افزود: اگر ما نتوانیم فرهنگسازی لازم در بحث پژوهش محوری را داشته باشیم، نمی‌توانیم انتظاری در بحث پژوهش داشته باشیم.
انتهای پیام/م30/چ 3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول