اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان:

تحقیق و پژوهش سرلوحه نظام آموزشی باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: گسترش اندیشه‌های خلاق در نظام آموزشی امری ضروری است و باید تحقیق و پژوهش سرلوحه این نظام قرار گیرد.

تحقیق و پژوهش سرلوحه نظام آموزشی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، ایوب نجف‌زاده بعداز ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش گیلان در دهکده ساحلی بندرانزلی امر پژوهش را در توسعه پایدار حائز اهمیت دانست.
وی با بیان اینکه برای ایجاد فناوری و سرعت‌بخشی در توسعه نیازمند پژوهش هستیم، اظهار داشت: باید وقت خود را صرف تقویت و ارتقای بخش تحقیق و پژوهش کنیم.
این مسئول، پژوهش را در تعلیم و تربیت و تضمین کارآمدی آن بسیار تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: گسترش اندیشه‌های خلاق در نظام آموزشی امری ضروری است که باید تحقیق سرلوحه این نظام قرار گیرد.
وی، استفاده بهینه از نتایج پژوهش‌های علمی در توسعه و ارتقای کشور را ضرورت خواند و بیان داشت: پژوهش موتور محرک توسعه در تمام حوزه‌هاست.
نجف‌زاده دستیابی به پاسخ‌های درست و منطقی را با پژوهش امکانپذیر دانست و خاطرنشان کرد: پژوهش جهل را از بین می‌برد و حقایق را نمایان کرده و راه را برای برطرف کردن مشکلات پیچیده هموار می‌کند.
وی، رسالت آموزش و پرورش را تقویت اندیشه‌ها نامید و تصریح کرد: انسان همواره می‌خواهد پاسخ‌های درست و منطقی برای پرسش‌های خود پیدا کند بنابراین پرورش انسان‌های پرسشگر از جمله رسالت آموزش و پرورش است.
به گفته این مسئول، سال گذشته یک‌هزار و 500 فرهنگی گیلان در امر پژوهش موفق به دریافت گواهی ضمن خدمت شدند.
وی، خاطرنشان کرد: 300 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد نیز در سال گذشته دوره روش تحقیق را طی کرده‌اند.
نجف‌زاده، حمایت از 18 مورد پایان‌نامه‌های دانشجویی و انعقاد 16 قرارداد پژوهشی را از جمله اقدام‌های پژوهشی آموزش و پرورش گیلان در سال گذشته عنوان کرد.
وی، افزود: در این مدت، یک همایش استانی، سه همایش کانونی و 17 همایش منطقه‌ای در زمینه پژوهش برگزار شد.
در این مراسم پژوهشگران برتر آموزش و پرورش گیلان مورد تجلیل قرار گرفتند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول