اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

"خانه ولایت " مرکز تحقیق و پژوهش شیعه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با مرمت خانه علامه امینی، "خانه ولایت" تاسیس و این خانه به مرکز تحقیق و پژوهش شیعه تبدیل می‌شود.

"خانه ولایت " مرکز تحقیق و پژوهش شیعه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، تراب محمدی صبح امروز در آیین آغاز مرمت و بازسازی خانه علامه امینی در روستای سردهای شهرستان سراب افزود: با مرمت و بازسازی خانه علامه امینی،این بنای تاریخی با حفظ هویت قدیمی خود و با بهره‌گیری از معماری اسلامی با عنوان خانه ولایت به مجموعه فرهنگی دینی برای شناساندن شخصیت جهانی علامه امینی تبدیل خواهد شد.
وی، با تشریح اقدامات صورت گرفته در این زمینه اظهار کرد: دو سال پیش با هزینه 700میلیون ریالی این خانه از وراث و مالک حقیقی خریداری و به تملک سازمان میراث فرهنگی درآمد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی استان اضافه کرد: خانه ولایت با اعتبار 3میلیارد ریال و در مساحت 300مترمربع بازسازی و مرمت شده و در اختیار امام جمعه سراب قرار خواهد گرفت.
محمدی، رقم اولیه اختصاص یافته برای مرمت این خانه قدیمی را 500میلیون ریال و از ردیف مصوبات استانی دولت ذکر کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: با توجه به شخصیت جهانی علامه امینی انتظار می‌رود خانه وی پس از بازسازی و مرمت مورد بازدید گردشگران مذهبی و پژوهشگران دینی از اقصی نقاط عالم قرار گیرد.
وی، خواستار ترجمه و انتشار کتاب گران‌سنگ الغدیر از سوی محققان شده و تاکید کرد: در عصر بیداری اسلامی ضرورت شناساندن الغدیر به مردم مسلمان جهان بیشتر از گذشته احساس می‌شود.
محمدی، آذربایجان‌شرقی را خطه‌ای عالم‌پرور توصیف کرد و گفت: این استان علمای بزرگی مانند علامه امینی، علامه جعفری و علامه طباطبایی را در خود پرورش داده که همگی مایه مباهات جهان اسلام هستند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی بر اساس مصوبه هیئت دولت در سفرهای استانی، خانه علامه امینی را از مالک شخصی خریداری کرده و همزمان با دهه ولایت مرمت آن را آغاز کرده است.
محمدی با تاکید بر اینکه مرمت و احیای خانه علامه امینی باعث خواهد شد تا کتاب الغدیر بیش از پیش معرفی شود، افزود: این خانه با مساحت 300 مترمربع پس از اتمام عملیات مرمتی پذیرای علاقه‌مندان به گردشگری مذهبی و پژوهش شیعه خواهد بود.
دبیر ستاد ثبت آثار تاریخی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: خانه علامه امینی از یک بافت قدیمی و یک بخش الحاقی تشکیل شده که طرح مرمتی آن بر اساس معماری اسلامی اجرا می‌شود.
محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمات چشمگیر دولت تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت نهم و در ادامه آن دولت دهم، شعارهای اولیه انقلاب اسلامی احیا شد.
وی افزود: در این دو دولت کارهای عمرانی شاخصی انجام شد و در حوزه فعالیت‌های فرهنگی مرمت مساجد تاریخی در اولویت کاری سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.
در ادامه حجت‌الاسلام محمد علی حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سراب بازسازی خانه علامه امینی و ارزش نهادن به افتخارات جهان اسلام را در راستای احیای ارزش‌های دینی و علوی دانست.
وی افزود: علامه امینی فخر جهان اسلام بوده و اکنون نیز الغدیر علامه امینی از اسناد محکم و مستدل محسوب می‌شود.
مهدی بنی‌فاطمه، بخشدار مرکزی سراب نیز گفت: نگهداری و حفظ آثار تاریخی و اسلامی وظیفه و رسالتی همگانی است.
وی، خواستار تسریع در بازسازی و مرمت خانه علامه امینی شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول