اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان:

عظمت هر کشوری به میزان تحقیق و پژوهش آن ‌بستگی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان گفت: ‌عظمت هر کشوری به میزان تحقیق و پژوهش آن کشور بستگی داردو

عظمت هر کشوری به میزان تحقیق و پژوهش آن ‌بستگی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی مظاهری در مراسم ترغیب و تشویق فرزندان شاهد و ایثارگر پذیرفته شده در دانشگاه‌ها با اشاره به بزرگداشت هفته پژوهش اظهار داشت: قدرت و عظمت هر کشوری به میزان تحقیق و پژوهش آن کشور بستگی دارد.
وی ادامه داد: پژوهش هر کشوری به قدرت تولید و جنبش نرم افزاری آن بر می‌گردد و این مرهون تلاش تلاشگران و پژوهشگران است.
مدیر آموزش و پروش ناحیه 1 همدان عنوان کرد: اگر پژوهش نباشد علم بشری در حالت سکون و به تبع آن پیشرفت کشور هم در حال رکود باقی می‌ماند.
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نظام تعلیم و تربیت پویایی داشته باشیم باید از معلمان و پژوهشگران پویا و فعالی بهره بگیریم تا نظام کوشایی داشته باشیم.
مظاهری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عزت‌آفرینی شهدا و حماسه‌های آنان گفت: آنها در آن روز فهمیدند که جانشان را ایثار کنند و امروز وظیفه ماست که در راستای تولید علم و جنبش نرم افزاری و تحقیق و پژوهش حرکت کنیم تا برای رشد نظام جمهوری اسلامی ایران کار کنیم.
وی گفت: بر اساس آخرین تحقیقات در راستای ارائه تحقیقات علمی در سال 84 ایران در رتبه 42 قرار داشت اما امسال بر اساس آخرین اطلاعات گرفته شده ایران بیش از 22 هزار مقاله علمی را ارائه کرده که از رتبه 42 به رتبه 21 در جهان رسیده است.
رئیس بنیاد شهید شهرستان همدان نیز گفت: فرزند صالح یکی از مواهب الهی است که خداوند به انسان عطا می‌کند و اگر انسان هر چقدر ثروتمند باشد اما فرزند صالح نداشته باشد لحظه‌ای نمی‌تواند آرام بنشیند.
مجید صفدریان اظهار داشت: خانواده‌های شهدا و ایثارگر باید تلاش کنند همان طور که در عرصه تحصیل موفق هستند در زمینه اخلاقی و اعتقادی نیز موفق باشند و این دانش‌آموزان و دانشجویانی که قشر جوان و نوجوان ما را تشکیل می‌دهند با دانستن خصوصیات جوانان کربلا الگوی خود رابهتر انتخاب کنند و موفق شوند.
وی به خصوصیات جوانان ونوجوانان اشاره کرد و گفت: از خصوصیات جوانان و نوجوانان این است که آسان‌پذیر هستند و این ویژگی است که در افراد کهنسال کمتر دیده می‌شود و این مورد را در انقلاب خودمان هم متجلی است.
رئیس بنیاد شهید شهرستان همدان در پایان سخنانش بیان داشت: از دیگر ویژگی‌های جوانان و نوجوان را فضیلت طلبی، شجاعت و ریسک پذیری آنان است که می‌تواند زمینه‌ساز کسب توفیقات بیشتر باشد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول