اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گیلان خبر داد

اجرای طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گیلان از اجرای طرح خودکفایی مددجویان این نهاد خبر داد.

اجرای طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد گیلان

حسین علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اراده ملی از «جهاد اقتصادی» تا «تولید ملی» اظهار کرد: نامگذاری سال 90 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهاد اقتصادی» استمرار حرکت مبارکی بود که زمینه تحقق یک اراده بزرگ ملی با مولفه‌های اقتصاد و اشتغال را در بستر سال‌های متوالی رقم زد.

وی گفت: نامگذاری هر سال برحسب اقتضائات ملی و فراملی و شرایط زمانی و مکانی فرصت ذی‌قیمتی برای تمام آحاد ملت از هر قشر و گروه است تا با تحکیم وحدت و یکپارچگی بتوانند قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارند و کمیته امداد امام نیز در این راستا عزم خود را جزم کرده تا در سال تولید ملی شعار جهاد اقتصادی را تحقق بخشد.

این مسئول پرداخت مستمری نقدی به مددجویان عادی و مشمولان طرح شهید رجایی، خدمات بهداشتی و بیمه درمانی، حمایت و توانمندسازی، اشتغال و خودکفایی، مسکن و ساختمان و دیگر خدمات فرهنگی را تنها جزئی از خدمات شایان این اداره به محرومان خواند و گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد و متمایز این نهاد نسبت به دیگر نهادهای خیریه ازدیاد جامعه آمار مددجویی و تنوع حمایت‌هاست که این امر وظیفه امدادگران را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دهه چهارم دهه تحول و بالندگی در عرصه مدیریتی امداد است، خاطرنشان کرد: اکنون مانند گذشته حمایت‌ها تنها صرف مادی و معیشتی مددجویان به عنوان اولویت نخست مطرح نیست بلکه تمام نگاه‌ها و تلاش‌های مشاوران و مددکاران حوزه فرهنگی و حمایت و سلامت بر این است که با اولویت پرداختن به اشتغال و کارآفرینی و تولید مولد مراجعان و متقاضیان زیرپوشش را نسبت به توانمندی و امکانات خود آگاه کرده و مشغول به فعالیت کنند.

علی‌محمدی تعداد کل مددجویان مستمری عادی و طرح شهید رجایی استان را 111 هزار و 637 خانوار اعلام کرد و یادآور شد: تعداد مجموع مددجویان زن سرپرست خانوار توانمند زیر 50 سال در گیلان 42 هزار و 805 نفر است.

وی از شناسایی 18 هزار و 490 فرزند مددجویان مستعد اجرای طرح‌های اشتغالزایی و خودکفایی در گیلان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: طبق سیاست‌های این نهاد سال گذشته 35 درصد فرزندان افراد زیرپوشش کمیته امداد از وام‌های بانکی این نهاد برای اجرای طرح‌های کارآفرینی خود استفاده کردند.

مدیر کل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه تعداد کل مددجویان زن سرپرست مستعد اجرای طرح در استان 13 هزار و 853 نفر است، افزود: تعداد 8 هزار و 421 خانوار از مددجویان ناتوان در کمیسیون پزشکی هستند.

وی شناسایی مددجویان مستعد و اجرای مشاوره شغلی برای آنها، ارتقای سطح آگاهی علمی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای مددجویان و کاریابی برای مددجویان آماده به کار را جزو طرح‌های موفق کمیته امداد استان  برشمرد. 

علی‌محمدی کارورزی فرزندان فارغ‌التحصیل مددجویان امداد، حرفه‌آموزی فرزندان دانش‌آموز دبیرستانی، حمایت از کارفرمایان «سهم بیمه کارفرمایان» ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای مددجویان مستعد و دارای توان کار، پشتیبانی فنی و تدارکاتی را از طرح‌های اجرا شده کمیته امداد ذکر کرد.

وی متذکر شد: تاکنون در زمینه‌های کشاورزی و باغداری، دامپروری و پرورش دام و طیور، شیلات و آبزیان، صنایع‌دستی و دیگر خدمات طرح‌های موفقی در سراسر استان اجرا شده است.

این مسئول آمار عملکرد طرح‌های اجرا شده در گیلان تا پایان سال 90 را در عرصه کشاورزی و باغداری با 3 هزار و 77 طرح و 8 درصد، دامپروری با 11 هزار و 194 طرح و 30 درصد، شیلات با 176 طرح و یک درصد را از مجموع طرح‌های اجرا شده کمیته امداد ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مجموع طرح‌های اجرا شده در زمینه صنایع‌دستی 973 طرح معادل سه درصد را شامل شد.

علی‌محمدی کمیته امداد را دستگاه برتر کارآفرینی در سطح کشور معرفی کرد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول