اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

خودکفایی بیش از 2500 مددجوی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌جاری 2 هزار و 559 مددجوی این سازمان خودکفا و از مسیر مستمری‌بگیری این سازمان خارج شدند.

خودکفایی بیش از 2500 مددجوی چهارمحال و بختیاری

حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر 32 هزار نفر از مردم این استان از خدمات حمایتی و توانبخشی این سازمان بهره‌مند هستند که از این تعداد 25 هزار نفر معلول و 7 هزار نفر زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست یا بد سرپرست و از کار افتادگان است.

وی با اشاره به اعتبارات این سازمان در سال گذشته، گفت: در سال گذشته افزون بر 65 میلیارد و 823 میلیون ریال اعتبار به این سازمان تخصیص داده شده است که از این میزان اعتبار 92 میلیارد و 722 میلیون ریال اعتبار استانی بوده است.

سعیدی در ادامه از توانمندسازی 212 مددجو در حوزه امور اجتماعی خبر داد و گفت: با توانمندشدن این تعداد افراد میزان افراد وابسته به این سازمان کاهش و خودکفا شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری سهمیه اشتغال این استان را در سال گذشته 580 نفر اعلام کرد و گفت: این سازمان موفق شد در سال گذشته بیش از اشتغال تعهد شده افزون بر 886 فرصت شغلی برای مددجویان این استان ایجاد کند که این تعداد اشتغال معادل 152 درصد اشتغال تعهد شده، بوده است.

وی از معاینه 17 هزار و 930 نوزاد در سال گذشته از سوی این سازمان خبر داد و گفت: با معاینه این تعداد نوزاد تنها 10 نوزاد دارای اختلال ناشنوایی تشخیص داده شده‌اند.

سعیدی معاینه چشم 40 هزار کودک را از دیگر خدمات این سازمان برشمرد و گفت: با معاینه چشم این تعداد کودک در 511 پایگاه معاینه‌ای، 3 هزار و 748 کودک مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده شدند.

وی از توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این سازمان خبر داد و گفت: در سال‌جاری 2 هزار و 559 مددجوی این سازمان خودکفا و از مسیر مستمری‌بگیری این سازمان خارج شدند، همچنین برنامه‌ریزی‎های لازم برای بازتوانی 853 مددجوی دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول