اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح 747 هزار هکتاری

طرح خودکفایی گندم در اراضی کشاورزی خوزستان اجرا شد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی 91 ـ 90 طرح خودکفایی گندم در سطح 747 هزار و 361 هکتار از اراضی استان اجرایی شد.

طرح خودکفایی گندم در اراضی کشاورزی خوزستان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد اظهار داشت: در سال زراعی 91 ـ 90 در استان طرح خودکفایی گندم آبی در سطح 480 هزار هکتار و کشت دیم در سطح 267 هزار و 361 هکتار به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه کشت دیم نسبت به سال گذشته بالغ بر 7 درصد افزایش داشته است، افزود: به دنبال بروز خشکسالی چند سال اخیر، امسال محصول گندم در سطحی معادل 87 هزار و 500 هکتار از اراضی دیم که عمدتاً در شمال شرق استان است، برداشت شد.

این مسئول در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تنش رطوبتی در مزارع گندم آبی و دیم، تنش سرما، تنش حرارتی، گرد و غبار، کمبود کود نیتروژن و محدودیت شوری اراضی را از جمله عوامل تأثیر گذار در تولید گندم عنوان کرد.

قاسمی‌نژاد سطح بیمه گندم آبی و دیم را در سال زراعی بالغ بر 793 هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: بالغ بر 95 درصد کشت گندم آبی و 88 درصد کشت دیم به موقع و در تاریخ توصیه شده کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان میزان تولید گندم را در سال جاری یک میلیون و 623 هزار و 4 تن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته بالغ بر 4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول