اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با فارس:

خودکفایی ایران در تولید تسلیحات دفاعی غرب را متحیر کرده است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در تولید و تامین نیازهای نظامی و تسلیحات دفاعی، کشورهای غربی را متحیر و سرگردان کرده است.

خودکفایی ایران در تولید تسلیحات دفاعی غرب را متحیر کرده است

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر با اشاره به دستاوردهای نظامی و دفاعی کشورمان به ویژه توانمندی‌هایی که طی روزهای اخیر توسط متخصصان متعهد وزارت دفاع رونمایی شده، اظهار داشت: در دنیای امروز اگر کشوری نتواند از خاک و مرز‌ها و آرمان‌های خود دفاع کند، به طور قطع زیر چرخ‌های سلطه غرب خرد خواهد شد.

وی تصریح کرد: چند کشور معدود اروپایی و آمریکایی تاکنون مدعی بودند که حرف اول در تولید سلاح‌های نظامی را زده و هیچ کشوری بدون اجازه و هماهنگی آنها نمی‌تواند نیازهای دفاعی خود را تامین و در داخل کشور خود تولید کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت افزود: وضعیت کشور ما نیز تا پیش از انقلاب اسلامی به همین شکل بود، به صورتی که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها سلاح‌های دست چندم خود را به ایران با قیمت‌های گزاف می‌فروختند، اما از ارائه دانش آن به ما خودداری می‌کردند.

کوثری گفت: اسناد بسیاری در اختیار داریم که آمریکایی‌ها حتی اجازه نمی‌دادند که ما تجهیزاتی چون تانک، بالگرد و هواپیماهای جنگی که پول آن را پرداخت و خریداری کرده بودیم را در داخل ایران تعمیر کنیم.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز آنها به طور کلی فروش سلاح‌های جنگی را به ایران متوقف کرده و تصور می‌کردند که جوانان ما توانایی دست‌یابی به این دانش را ندارند.

* ایران نیازی به تولید سلاح‌های کشتار جمعی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونمایی از چندین طرح دفاعی در وزارت دفاع و تولید انبوه انواع سلاح‌های نظامی در کشورمان اظهار داشت: امروز ما در تامین اکثر نیازهای دفاعی خود خودکفا شده‌ایم و در این حوزه به دانش لازم دست‌یافتیم.

کوثری تاکید کرد: دست‌یابی به دانش پیشرفته برای تولید تسلیحات دفاعی در داخل ایران موجب سرگردانی و حیرت غربی‌ها شده و آنها به دنبال یافتن پاسخ این پرسش هستند که جوانان ایرانی چگونه به این دانش دست یافته‌اند.

وی با اشاره به ادعای غربی‌ها مبنی بر اینکه ایران به دنبال دست‌یابی به سلاح‌ هسته‌ای است، گفت: ایران نیازی به تسلیحات کشتار جمعی ندارد و همانگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، دین اسلام به ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

کوثری در پایان اذعان داشت: این ادعاها بی‌پایه و اساس است و خود غربی‌ها نیز می‌دانند که چنین شایعاتی به هیچ عنوان صحت ندارد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول