اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد

خودکفایی تولید برنج کشور در سال 92

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: آمادگی خودکفایی تولید برنج کشور با بذر گوهر در استان‌های گیلان و مازندران در سال 92 را داریم.

خودکفایی تولید برنج کشور در سال 92

اردشیر روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به معرفی 3 هزار و 309 طرح کشاورزی با تسهیلات 12 میلیارد تومان به بانک عامل گیلان اظهار کرد: طرح‌های مذکور برای 4 هزار و 306 نفر اشتغالزایی می‌کند.

وی ادامه داد: بررسی اولیه توسط بانک عامل صورت گرفته و 743 طرح به مبلغ 19 میلیارد تومان مصوب شده است.

روحی با بیان اینکه 9 میلیارد تومان برای 538 طرح پرداخت شده است، افزود: 618 نفر با اجرای طرح‌های مذکور مشغول کار شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پرداخت 16 میلیارد تومان تسهیلات با اشتغالزایی یک‌هزار و 99 نفر تا پایان هفته جاری برای طرح‌های کشاورزی استان خبر داد و تصریح کرد: کشاورزی گیلان اکنون در رتبه ششم کشور است.

وی وجود مواد اولیه، آب، خاک، تنوع آب و هوا، نیروی انسانی و استعداد مجموعه‌های تولید در بخش‌های مختلف اقتصادی را از جمله مزیت‌های گیلان برشمرد و ابراز کرد: بهره گرفتن از فناوری تولید در توسعه زیر کشت تاثیرگذار است.

روحی کشاورزی را بهترین راهکار برای خروج از حصار تحریم‌ها دانست و خاطرنشان کرد: احداث زهکش‌ها، انجام عملیات تسطیح اراضی، احداث سامانه‌های نوین آبیاری، تعیین اراضی برای کشت دوم و ایجاد تشکل‌های تولیدی و برگشت به روحیه جهادی ابتدای انقلاب ما را می‌تواند به اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، برساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه آمادگی خودکفایی تولید برنج کشور با بذر گوهر در استان‌های گیلان و مازندران در سال 92 را داریم، بیان کرد: کشت بذر پر محصول گوهر در 190 هزار هکتار از اراضی گیلان و مازندران با راندمان 8 تن در هکتار می‌تواند کشور را به خودکفایی برساند.

وی با تاکید بر خرید تضمینی برنج پر محصول توسط مراکز دولتی، نظامی و آموزشی، اذعان کرد: میانگین مصرف سالانه برنج برای هر نفر 36 کیلوگرم در کشور است.

روحی نیاز سالانه واردات برنج کشور را 500 هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: کشور با کشت برنج پر محصول گوهر از واردات بی‌نیاز می‌شود.

این مسئول به اختصاص 90 میلیارد تومان اعتبارات ملی در سال گذشته به کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: رتبه گیلان در تخصیص اعتبارات از رتبه نهم به ششم در کشور ارتقا پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از رشد 386 درصدی اعتبارات ملی در بخش کشاورزی در این استان خبر داد و بیان کرد: رشد اعتبارات استانی در بخش کشاورزی محدود است و انتظار داریم به این بخش توجه ویژه شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول