اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه ساخت یک ششم قیمت کارت‌های آمریکایی

بومی‌سازی کارت‌های الکترونیکی سیستم لرزش در پالایشگاه خانگیران

خبرگزاری فارس: رئیس تعمیرات ابزار دقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از بومی‌سازی کارت‌های الکترونیکی سیستم لرزش در این شرکت خبر داد.

بومی‌سازی کارت‌های الکترونیکی سیستم لرزش در پالایشگاه خانگیران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، علی بیات اظهار کرد: کارت‌های الکترونیکی سیستم Vibration بر روی سیستم توربین ماشین‌های حساس کاربرد دارد و از ماشین‌های دوار در توربین‌های گازی، بخاری، دمنده  واحدهای بازیافت گوگرد و کمپرسورهای واحد تصفیه گاز حفاظت می‌کند.

وی با بیان اینکه سازنده این نوع کارت‌ها یک شرکت آمریکایی است، اظهار داشت: با توجه به ماهیت تحریمی قطعه فوق و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، این کارت‌ها توسط یک شرکت داخلی طراحی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با پیگیری‌های بخش فنی و خودکفایی واحد ابزار دقیق پالایشگاه خانگیران امکان ساخت این کارت ها در داخل کشور فراهم شده است و توسط منابع داخلی و به روش مهندسی معکوس بومی‌سازی شده است.

بیات با بیان اینکه ارزش سرمایه‌ای تجهیزات موجود در قسمت‌های مختلف پالایشگاه بالغ بر چندین میلیارد دلار است،ادامه داد: این کارت‌ها پس از مهندسی معکوس با همان کیفیت کارت‌های اصلی آمریکایی ساخته و تست‌های عملیاتی آن موفقیت آمیز بوده است.

رئیس تعمیرات ابزار دقیق پالایشگاه خانگیران هزینه ساخت این کارت‌ها را یک ششم قیمت آمریکایی دانست و بیان داشت: هزینه خرید این کارت ها از خارج در یک دوره سه ساله یک میلیارد و 800 میلیون ریال می‌باشد اما قیمت تمام شده ساخت داخل 390 میلیون ریال است.

وی تاکید کرد: سود صرفه‌جویی از بومی‌سازی این کارت‌ها یک میلیارد و 400 میلیون ریال است.

بیات خاطر نشان کرد: علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه‌ها، زمان دسترسی به آنها و قابلیت ساخت و تعمیر آنها در داخل و همچنین تامین قطعات یدکی آنها در داخل کشور فراهم شده است.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول