اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه نخست امسال صورت گرفت

استحصال بیش از 32 میلیون لیتر میعانات گازی در پالایشگاه خانگیران

خبرگزاری فارس: رئیس واحد تثبیت و پالایش میعانات گازی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از استحصال بیش از 32 میلیون لیتر میعانات گازی در سه ماه نخست امسال و در پالایشگاه خانگیران خبر داد.

استحصال بیش از 32 میلیون لیتر میعانات گازی در پالایشگاه خانگیران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، امین‌رضا بلوریان، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 32 میلیون و 200 هزار لیتر میعانات گازی در این پالایشگاه استحصال شده است.

وی با اشاره به فعالیت واحد تقطیر میعانات گازی، افزود: این واحد یک پالایشگاه نفتی کوچک در دل پالایشگاه خانگیران است که مایعات گازی را تبدیل به فرآورده‌هایی با ارزش افزوده بالاتری می‌کند.

بلوریان تصریح کرد: این واحد روزانه توانایی دریافت 378 هزار لیتر میعانات گازی و تبدیل آن به فرآورده‌های حلال چون نفتا، گازوئیل و نفت سفید را دارد.

رئیس واحد تثبیت و پالایش میعانات گازی پالایشگاه خانگیران میزان دریافت مایعات استحصالی از گاز (ترش و شیرین) در سال گذشته را 164 میلیون لیتر به ارزش تقریبی یک تریلیون و 350 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان 100 میلیون لیتر در واحد تقطیر میعانات گازی تبدیل به فرآورده‌ای ارزشمند نفتا، گازوئیل و نفت سفید و حلال می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: در این واحد فرآورده نفتا به میزان 43 میلیون و 500 هزار لیتر، گازوئیل به میزان 20 میلیون لیتر، نفت سفید به میزان 10 هزار لیتر و حلال به میزان 15 هزار لیتر تولید شده است که ارزش افزوده معادل 600 میلیارد ریال دربر داشته است.

بلوریان هم‌چنین به برنامه‌های این واحد اشاره کرد و افزود: افزایش ظرفیت تبدیل مایعات نفتی به گونه‌ای که قابلیت دریافت تمام مایعات استحصالی از گاز را داشته باشد و شیرین‌سازی میعانات گازی ترش و تبدیل به محصول با ارزش افزوده از مهم‌ترین برنامه‌های واحد تقطیر میعانات گازی است.

وی اضافه کرد: در مبحث کاهش مصرف انرژی، نصب مبدل خوراک محصول در واحد تقطیر و استفاده از تبخیر کننده در واحد احیای آب ترش به جای استفاده از بخار مستقیم از دیگر برنامه‌های این واحد است.

رئیس واحد تثبیت و پالایش میعانات گازی پالایشگاه خانگیران بیان کرد: گازوئیل تولیدی این شرکت جهت عرضه در شبکه پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌رضوی و نفتا برای تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر تحویل واحدهای پتروشیمی شاهزند اراک و بوعلی ماهشهر می‌گردد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول