اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 2 سال آینده

پالایشگاه نفت چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه نفت چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت فراهم شدن تمامی زیرساخت‌ها شرکت پتروشیمی نفت این استان تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‎رسد.

پالایشگاه نفت چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‎شود

مسعود سوردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: انتخاب و تملک زمین طرح نخستین اقدام برای انجام این پروژه است که در حال حاضر دو گزینه شوراب کبیر و مصطفی‌آباد از توابع شهرستان شهرکرد در دست بررسی است.

وی با اشاره به سایت شوراب کبیر، گفت: با توجه به جلسات متعدد با بخشدار سامان مقرر شد در صورت عدم تقبل همان شرایط اولیه توسط متعارضان در مجموع از این گزینه صرف‌نظر شود.

سوردی ادامه داد: سایت مصطفی‌آباد نیز با وجود پیگیری‌های متعدد تاکنون هیچگونه تفاهمی از قرارداد اولیه به سرانجام نرسیده است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مراحل اخذ زمین مورد نیاز از کانال کمیسیون ماده 32 در حال پیگیری است، همچنین با توجه به اعلام امور آب استان مبنی بر عدم امکان تأمین آب مورد نیاز پیشنهاد می‎شود برای تأمین آب دوران ساخت دو حلقه چاه که امکان تأمین پنج لیتر در ثانیه آب را داشته باشد، خریداری شود و در زمان بهره‌برداری که حداقل دو سال آینده خواهد بود طرح تأمین آب این پروژه در دستور کار امور آب قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه مشکلی فراروی تأمین برق و گاز مورد نیاز این پروژه وجود ندارد، گفت: در خصوص جذب سرمایه‌گذار و شریک خارجی نیز جلسات مقدماتی با سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای انجام شده و در حال حاضر در حال تهیه مدارک مورد نیاز شرکت به صورت فایناس است که آخرین مذاکره انجام شده یک میلیارد و 600 میلیون دلار به شرط جابه‌جایی محل استقرار مورد قبول آنها واقع شده و موضوع در دست بررسی است.

سوردی ادامه داد: پیش‌زمینه قرارداد با مالکین و اهالی منطقه در حضور وکیل آنها نوشته شده ولی به دلیل اختلاف نظر در تعیین مسیر انتقال آب رودخانه هنوز قطعی نشده است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با برگزاری نشستی با مسئولان استانی مقرر شد منابع طبیعی نسبت به ارائه 300 هکتار زمین به مالکین زمین در نظر گرفته شده برای طرح اقدام کند که این امر محقق شده و اقدامات مقدماتی اختصاص زمین مورد نیاز طرح نیز انجام و هم اکنون نیز پیگیر رفع نواقص اعلام شده آن بوده که در صورت تکمیل برای واگذاری به کمیسیون مربوطه ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول