اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

صادرات 70 درصد گوگرد تولیدی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد به کشورهای چین و هند

خبرگزاری فارس: رئیس عملیات پالایش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از صادرات 70 درصد گوگرد تولیدی این پالایشگاه به کشورهای چین و هند خبر داد.

صادرات 70 درصد گوگرد تولیدی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد به کشورهای چین و هند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، محمدرضا نعمتی اظهار کرد: خالص‌ترین گوگرد کشور با 99/99 درصد در پالایشگاه گاز خانگیران سرخس تولید می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته 600 هزار تن گوگرد در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تولید شد که 70 درصد آن به کشورهایی هم‌چون چین و هند صادر شده است.

رئیس عملیات پالایش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: گوگرد بیشتر در مصرف صنایع فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد که دو کشور چین و هند هم‌چنان مشتری گوگرد تولیدی این پالایشگاه برای مصارف صنایع فولاد خود هستند.

نعمتی بیان کرد: 30 درصد گوگرد تولیدی در این پالایشگاه به مصرف داخلی می‌رسد که در مصارف دارویی، مصارف شوینده‌ها و کودهای شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی هم‌چنین به ارزآوری این محصول اشاره و افزود: گوگرد تنی حدود 200 دلار و هزینه بارگیری و حمل آن نیز 50 دلار است، اما ما گوگرد را تنها برای حفظ محیط زیست تولید می‌کنیم.

رئیس عملیات پالایشگاه خانگیران هم‌چنین از آمادگی واگذاری یک واحد یک ‌هزار و 200 تنی گوگرد دانه‌بندی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: یک واحد 700 تنی گوگرد را خود پالایشگاه برای دانه‌بندی، سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کرده است.

نعمتی تاکید کرد: روزانه توان تولید 2 هزار و 600 تن گوگرد را داریم.

وی درباره مزیت‌های استفاده از گوگرد خاطر‌نشان کرد: امکان استفاده از گوگرد بسته‌بندی در مصرف کود اوره مهیا است که با اضافه کردن مقداری گوگرد به اراضی کشاورزی، کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی را بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول