اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در دماوند:

«جریان انحرافی عربستان» به تخریب بقیع حکم داد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در شهرستان دماوند جریان انحرافی عربستان را عامل تخریب اماکن بقیع در هشت دهه قبل خواند.

«جریان انحرافی عربستان» به تخریب بقیع حکم داد

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: اندیشه‏ای که تفکرات و عقاید صحیح و مقدس یک‌هزار و 300 ساله را رد و نظریه‏پردازی‏های یک قرنی خود را اعمال کند، بی‏شک جریانی انحرافی است.

وی ادامه داد: نمونه این تفکر انحرافی نزدیک به هشت دهه پیش از این موجبات توهین و تخریب اماکن مقدس و حرم‏های اهل بیت (ع) را در مکه و مدینه فراهم کرد.

علاءالدینی اضافه کرد: نزدیک به 80 سال پیش از این، جریان انحرافی وابسته به غرب و جیره‏خوار استکبار جهانی با دست زدن به تخریب اماکن متبرکه بقیع ماهیت زشت خود را نمایان کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: آن جریان ساختگی، مرمت، بازسازی و توسعه حرم‏های متبرکه را معارض با اهداف شوم خود می‏دید.

* حرم‏های ائمه اطهار (ع) سرمنشأ قیام‏های اسلامی

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند حرم‏های متبرکه ائمه اطهار (ع) را سرمنشاء بسیاری از قیام‏های اسلامی خواند.

وی ادامه داد: به شهادت تاریخ، کربلای معلی منشأ قیام "توابین"، حرم مطهر ثامن‏الحجج (ع) در مشهدالرضا منشأ قیام‏های متعدد و قبور بزرگان دین مبین اسلام سرآغاز انقلاب‏های اسلامی بودند.

علاءالدینی اضافه کرد: اما دشمنان اسلام تاب و تحمل آبادانی این اماکن متبرکه را نداشتند و دست به تخریب آنها زدند.

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان دماوند افزود: شاید جالب باشد بدانیم که یکی از مقبره‏های قبرستان بقیع متعلق به عباس، یکی از عموهای نبی مکرم اسلام (ص) است.

وی ادامه داد: عباس جد بنی‏العباس و خاندان سلسله عباسیان به عنوان یکی از خلفای صاحب حکومت صحرای عربستان در زمینه ساخت و آبادانی اماکن متبرکه اقداماتی را انجام داده بودند.

علاءالدینی اضافه کرد: از آن مهم‏تر مکان کنونی مقبره‏های اهل بیت (ع) خانه شخصی مسلم بن عقیل یکی از یاران حضرت سیدالشهدا (ع) است.

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان دماوند افزود: از این‌رو مسلمانان این جایگاه را مکانی موروثی متعلق به این یار وفادار امام حسین (ع) و وراث آن یعنی دو طفلان مسلم از ارادتمندان اهل بیت (ع) می‏دانند.

وی ادامه داد: مردم شهرستان دماوند و سایر نقاط ایران اسلامی مانند همه مسلمانان جهان با دلی آکنده از غم و اندوه سالروز تخریب اماکن متبرکه بقیع را به محضر حضرت بقیةالله‏الاعظم (عج) تسلیت عرض می‏کنند.

علاءالدینی اضافه کرد: امیدواریم روزی مسلمانان بتوانند دوباره مقابر بقیع را به نیکی آباد کنند تا کمی این زخم کهنه عشاق بستگان نبی مکرم اسلام (ص) تسکین یابد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول